İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin çevre sorunları hakkındaki görüşleri (Afyonkarahisar ili örneği)
dc.contributor.advisor | Ocak, İjlal | |
dc.contributor.author | Özpinar, Deniz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:48:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:48:25Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27196 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, ilköğretim okulları 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin çevre sorunları hakkındaki görüşlerini tespit etmeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini rastgele seçilen, Afyonkarahisar il, ilçe, kasaba ve köylerinde bulunan toplam 28 ilköğretim okulunda okumakta olan, 1002 4. ve 5. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesi sürecinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve çoklu karşılaştırma testleri (Tukey, Tamhane's T2) kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi, (p<.05) olarak kabul edilmiştir. Elde edilen veriler tablo ve grafikler aracılığı ile açıklanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre öğrencilerin görüş düzeyleri; sınıf, cinsiyet, baba ve annelerinin öğrenim durumları, meslekleri, gelir durumları ve öğrencilerin yaşadıkları yerler bakımından anlamlı farklılık göstermektedir.Anahtar Kelimeler: İlköğretim, çevre, sorun, görüş. | |
dc.description.abstract | This study aims to find out and evaluate the 4th and 5th grade students views about the environmental problems. Sample group consists of 1002 4th and 5th grade students randomly chosen from 28 primary schools in Afyonkarahisar?s city center, its districts, towns, and villages. During the process of analyzing the data obtained from the study, the frequency, the percentage, the arithmetic avarage, the standart deviation, the t-test, the one-way analysis of variance (ANOVA) and the multiple comparison tests (Tukey, Tamhane?s T2) had been used. Significance level in statistical analyses carried out was taken as (p<.05). Data obtained were then further explained by using tables and graphics. According to the findings of this study, students views have shown significant discrepancies mainly parallel to their class, sex, parent?s academic backgrounds, jobs, revenues and their residences.Key Words: Elementary education, environment, problem, view. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin çevre sorunları hakkındaki görüşleri (Afyonkarahisar ili örneği) | |
dc.title.alternative | Primary school's 4th and 5th class student's views to the environment problems (Afyonkarahisar sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Environment | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.identifier.yokid | 331996 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 229286 |