Show simple item record

dc.contributor.advisorAkar, Erkan
dc.contributor.authorAşikoğlu, Nihat Onur
dc.date.accessioned2020-12-02T09:48:25Z
dc.date.available2020-12-02T09:48:25Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27195
dc.description.abstractİnsanın dünya üzerinde var olmasıyla beraber ortaya çıkan barınma olgusu, ilk günden günümüze değin geçen zaman aralığında konut kavramının bugünkü anlamda gelişmesini ve ucu açık bir gelişme süreciyle de önemini sürdürmüştür. Bu süreçte konutun bir ürün olarak değerlendirilmesiyle, bu ürünün satışının gerçekleştirilmesi çalışmaları önem kazanmıştır. Konutun özelliklerinden dolayı bu satışın gerçekleştirilebilmesi, ancak modern pazarlama yöntemlerinin uygulanmasıyla mümkün olacaktır. Konutun üretim maliyetinin yüksek olmasından dolayı tüketim sürecinde herkes tarafından talebini mümkün kılmamaktadır. Bu yapısal özelliğinden dolayı konut pazarlamada tüketicileri göz önüne alarak, onların daha kolay satın alma kararı vermelerini sağlayacak yöntemlerin geliştirilmesi gerekmektedir. Çalışmanın amacı, konut pazarlama yöntemi olarak, yeni bir uygulama olan mortgage sisteminin uygulanabilirliğinin incelenmesi, araştırılması ve mortgage sisteminin, Türkiye'de konut pazarlamaya olan etkilerini ve bu etkilerin sonucunu ortaya çıkarmaktır. Çalışma, içerik analizi yöntemiyle araştırılıp tarihsel analoji ile desteklenmiştir. Sonuç olarak, Dünya'da gelişmiş ülkelerde 1900'lü yıllardan günümüze uygulanmakta olan mortgage sistemi; tüketicilerin konut edinme kararlarını vermede kolaylaştırıcı bir faktör olarak rol almaktadır. Mortgage sistemi konut pazarlamasında, konut tüketiminin yaygınlaşması ve daha geniş kitlelere ulaştırılmasının yanında, ülke ekonomisine de canlılığı arttıracak bir etken olacaktır.
dc.description.abstractThe need of accomodation since the existance of human being, has provided the development of housing concept in today?s insight and importance of housing maintains with an open ant ed developing process.In this process along with evaluating housing as a good, the efforts to sell this good gets importance. Due to feature of this good, the selling of houses can be realized by modern marketing methods. As the production cost of houses are high, everyone can not demand it. Due to this reason, considering consumer the marketing methods must be improved for enabling consumer to make desicion toward buying. The aim of the study is to analyze the mortgage system as a financing technique in housing marketing and to introduce the effects of housing marketing in Turkey. The uses of housing credit is indicated with the datas of Turkey?s Union of Banks in between 2000-2007 and also the amount of credit used, number of people using housing credit, number of people exposed to legitimate proceeding are indicated by charts. As a result the mortgage system, that has been in effect in developed countries since 1900?s to now, has playing a role as a facilitating factor in consumers? decides towards getting house.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKonut pazarlamasında kullanılan yöntemler ve konut finanslama tekniği olarak mortgage sistemi
dc.title.alternativeThe methods used in house marketing and mortgage system as a house financing technique
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid333200
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid229280


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess