Show simple item record

dc.contributor.advisorDulupçu, Murat Ali
dc.contributor.authorÖzkul, Gökhan
dc.date.accessioned2020-12-10T11:57:08Z
dc.date.available2020-12-10T11:57:08Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/271934
dc.description.abstractEkonomik gelişme sürecinde büyük bir öneme sahip olan girişimcilik, disiplinler üstü bir kavram olduğu için pek çok araştırmacının ilgi odağı olmuştur. Fakat literatürdeki bu yoğun ilgiye rağmen hala girişimcinin kim olduğu ve girişimciliğin ne olduğu konusunda ortak bir fikir birliği bulunmamaktadır. Girişimcilikle ilgili varolan evrensel bir teori bulunmamakla birlikte, girişimciliği çeşitli açılardan ele alan ve ekonomi, psikoloji, sosyoloji, antropoloji ve bölgesel bilimlerimleri kapsayan birçok farklı yaklaşımlar mevcuttur. Bu yaklaşımların hepsi girişimciliği farklı açılardan ele alıp, girişimciliğin ayrı ayrı noktalarına ışık tutmaktadırlar. Girişimcilik çok disiplinli bir olgu olmasından dolayı, girişimciliğin tanımında ve belirleyici özelliklerinde ekonomik, psikolojik ve sosyal faktörlerin oldukça önemli olduğu herkes tarafından kabul edilmektedir.Girişimciler, son derece heterojen bir grubu tasvir ettiği için, girişimciler sahip oldukları özelliklere göre çeşitli tipler halinde sınıflandırılmaktadır. Literatüre bakıldığında birçok araşrtımacı farklı farklı girişimci tipleri öne sürmektedir. Literatürdeki bu tipoloji farklılığı, girişimcilerin demografik özellikleri, psikolojik özellikleri veya iş stratejileri gibi farklı özelliklerinin kullanılmasından kaynaklanmaktadır. Bu tipolojiler hem girişimcilikle ilgili teorik yapıya katkı sağlarken, hem de girişimciliğin artmasına yönelik uygulanacak politikalar için oldukça önem arz etmektedir.Bu çerçevede bu çalışmanın amacı, İBBS Düzey 2 TR61 Bölgesini oluşturan Antalya, Burdur ve Isparta illerinde, girişimci olmayı etkileyen eknomik, psikolojik ve sosyolojik etmenleri ortaya koymak ve bu bölgede bir girişimci tipolojisi oluşturarak, iller arasındaki girşimci tip farklılıklarını incelemektir.
dc.description.abstractEntrepreneurship, as a critical asset in the process of economic development, has attracted many researchers since it has been a trans-disciplinary concept. Although there is a wide attention in literature, there is no absolute consensus on the definitions of entrepreneur and entrepreneurship. Although there is no universal theory about entrepreneurship, there are many different approaches which deal with entrepreneurship in various aspects including economy, psychology, sociology, anthropology and regional sciences. All these approaches have discussed about entrepreneurship in various aspects and throw a new light on this matter. Because of the existing multi disciplinary phenomenon of entrepreneurship, it is widely accepted that economic, social and physiological factors have been highly formative for the determination and definition of these concepts.Entrepreneurs are categorized according to their features because entrepreneurs constitute a fairly heterogeneous group of people. In literature, many researchers suggest different entrepreneur types. These typology differences in literature grow out of using different features such as demographic and psychological characteristics or business strategies. These typologies both make a contribution to the theory of entreprenurship and are quite for the policies aiming the increase of entrepreneurial activities.In this context, the aim of this thesis is to display economic, psychological and sociological factors which affect becoming entrepreneur in Antalya, Burdur and Isparta provinces which constitute the NUTS 2 TR61 Region, and examine the differences of entrepreneur types among these provinces by developing the entrepreneur typology in this region.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleGirişimcilik teorileri ve girişimci tipleri: Antalya-Burdur-Isparta illerinde (İBBS Düzey 2 tr61 Bölgesinde) imalat sanayi KOBİ`lerindeki girişimciler üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeEntrepreneurship theories and entrepreneur types: an investigation on the entrepreneurs of the manufacturing industry SMES in Antalya-Burdur-Isparta provinces (NUTS2 TR61 Region)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEntrepreneurship
dc.subject.ytmEntrepreneurs
dc.identifier.yokid300896
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220680
dc.description.pages230
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess