Sesli ve sessiz okumanın anlamaya etkisi üzerine bir araştırma
dc.contributor.advisor | Demir, Celal | |
dc.contributor.author | Akar, Münire | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:48:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:48:05Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27146 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, sesli ve sessiz okumanın anlamaya etkisi incelenmiş olup, çalışmanın temel amacını, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlamada sesli ve sessiz okumadan hangisinin etkili olduğunun ortaya konması oluşturmaktadır. Bu amaçla, çalışmada kontrollü ön ve son test modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak anket ve başarı testi formlarından faydalanılmıştır. Veriler, Afyonkarahisar ilinde bulunan Atatürk İlköğretim ve Oruçoğlu İlköğretim okullarında 8. sınıfta okuyan 33 öğrenciden elde edilmiştir. Verilerin analizinde frekanslar, t-testi ve çapraz tablolama kullanılmıştır. Sonuç olarak, sessiz okumanın anlama üzerinde etkisinin sesli okumaya göre daha fazla olduğu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin sessiz okuma becerilerini geliştirecek egzersizlere daha fazla yer verilmeli, öğretmenlerin yanı sıra ailelerce de bu becerilerin öğrenciye kazandırılmasına çalışılmalıdır. | |
dc.description.abstract | In this study, the effect of oral and silent reading on understanding was analyzed,and the main aim of the study is to present whether oral or silent reading is more effective on understanding for the eighth grade students in the primary schools. For this purpose, controllable pre and post test models were used in the study. Questionnaires and achivement tests were used as data gathering methods. The data were obtaired from 33 eighth grade students in Atatürk Primary School and Oruçoğlu Primary School in Afyonkarahisar city center. Frequencies, t-test and cross tabulation were used for analyzing the data. As a result, it has been found that the effect of silent reading understanding is much more than the effect of oral reading. Exercises for developing students? silent reading skills should be given place more, and beside teachers, the parents should help students to gain these abilitics. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sesli ve sessiz okumanın anlamaya etkisi üzerine bir araştırma | |
dc.title.alternative | A research on the effect of oral and silent reading on understanding | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Silent reading | |
dc.subject.ytm | Reading | |
dc.subject.ytm | Oral reading | |
dc.subject.ytm | Reading-comprehension | |
dc.identifier.yokid | 349420 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 240384 |