Show simple item record

dc.contributor.advisorŞıker, Perihan
dc.contributor.authorZeynalov, Rashad
dc.date.accessioned2020-12-10T11:56:25Z
dc.date.available2020-12-10T11:56:25Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/271436
dc.description.abstractGünümüzde, tüketiciler için önemli olan ürün ve hizmetlerin fonksiyonel faydasından çok tüketim sonucu hissettikleri haz, mutluluk, keyif gibi hedonik değerlerdir. Hedonik tüketim yüksek düzeyde haz ve mutluluktan oluşan bir kavramdır. Hedonik tüketim davranışlarını çözümlemek tüketicileri anlamada oldukça önemlidir. Bu çalışmada, Azerbaycan'daki tüketicilerin hedonik tüketim eğilimleri incelenmiştir. Bu konuda yapılan daha önceki araştırmalardan yararlanılarak hipotezler geliştirilmiş ve bu hipotezler istatistiki testlerle analiz edilmiştir. Niceliksel çalışmalara dayanarak, hedonik tüketim eğilimi, plansız satın alma davranışı, faydacı tüketim eğilimi ve gösterişçi tüketim eğiliminden oluşan dört faktörlü bir ölçek geliştirilmiştir.Araştırma sonucunda, kadın tüketicilerin ve bekar tüketicilerin gösterişçi tüketim, hedonik tüketim ve plansız satın alma davranışlarına daha yatkın olduğu sonucu elde edilmiştir. Ayrıca evli tüketicilerin bekar tüketicilere göre daha fazla faydacı tüketim eğiliminde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Hedonizm, Hedonik Tüketim, Tüketim Kültürü, Tüketici Davranışı.
dc.description.abstractNowadays, hedonic values such as pleasure, happiness and enjoyment that consumers feel after consumption are more important than the functional benefits of products and services. Hedonic consumption is a concept consisting pleasure and so much happiness. To understand consumers, it is very important to understand their hedonic consumption behaviors. In this study, hedonic consumption trends of the consumers in Azerbaijan were investigated. In this respect, a based theory approach has been used to develop hypotheses from the opinions of previous researches. These hypotheses have been tested by the collection and analysis of survey data. On the basis of quantitative studies, a four-factor scale consisting of hedonic consumption tendency, impulsive buying, utilitarian consumption tendency and conspicuous consumption tendency has been developed.As a result of the research, it is found that female consumers and single consumers are more prone to conspicuous consumption, hedonic consumption and impulsive buying. In addition, it is concluded that married consumers tend to have more utilitarian consumption tendencies than single consumers.Keywords: Hedonism, Hedonic Consumption, Consumption Culture, Consumer Behavioren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAzerbaycan`daki tüketicilerin hedonik tüketim eğilimlerinin demografik özelliklerine göre farklılaşması üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA study on differention according to demographic features hedonic consemption trends of the consumers in Azerbaijan
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-16
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAzerbaijan
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmConsumption pattern
dc.subject.ytmHedonism
dc.subject.ytmConsumption culture
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid10226169
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid533282
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess