Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının çevre sorunlarına ilişkin farkındalık ve tutum düzeylerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Mamak, Hüdaverdi | |
dc.contributor.author | Köse, Nafiz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:56:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:56:15Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/271311 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının çevre sorunlarına ilişkin farkındalık ve tutum düzeylerinin tespit edilmesi ve adaylarının çevre sorunlarına ilişkin farkındalıkları ve tutumları ile beş değişken arasında bulunan farklılıkların (cinsiyetleri, ebeveynlerinin eğitim düzeyleri, yaptıkları spor türü, en uzun süre yaşadıkları yerleşim ve öğrenim gördükleri üniversite) saptanması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Aksaray Üniversitesi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi ve Erciyes Üniversitesi 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılı sonbahar döneminde öğrenim gören; beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü (N=380) öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmada beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının çevre sorunlarına ilişkin farkındalık ve tutumlarını saptamak için Güven ve Aydoğdu (2012)' nun geliştirdiği 44 maddelik çevre sorunlarına ilişlin farkındalık ölçeği ve Güven (2013)' in geliştirmiş olduğu 45 maddelik çevre sorunlarına ilişkin tutum ölçeği kullanılmıştır. Ulaşılan veriler SPSS istatistik analiz yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir. Ulaşılan verilerin analizinde betimsel istatistik teknikler, bağımsız gruplar t-testi ve ANOVA'dan yararlanılmış, kabul edilebilirlik düzeyi .05 olarak belirlenmiştir. Çalışmanın neticesinde beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının çevre sorunlarına ilişkin farkındalık düzeylerinin yüksek seviyede ( X=68,21 ) ve tutumlarının da olumlu yönde (X=71,29) olduğu saptanmıştır. Adayların çevre sorunlarına yönelik farkındalık ve tutuum düzeyleri ise beş değişkene göre farklılık göstermemektedir. Ayrıca adaylarının çevre sorunlarına ilişkin farkındalık seviyeleri ve tutum düzeyleri arasında bir bağlantı olmadığı tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin çevre sorunlarına yönelik farkındalık seviyelerinin yüksek, tutum seviyelerinin ise gayet olumlu olduğu anlaşılmıştır. Mevcut durumun korunması ve diğer öğretmenlik bölümlerinin adaylarının da farkındalık ve tutum seviyeleri tespit edilip bölümler arası karşılaştırmalar yaparak literatürün geliştirilmesi sağlanmalıdır.Anahtar Kelimeler: Çevre sorunları, çevresel farkındalık, çevresel tutum, beden eğitimi ve spor öğretmeni adayları. | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to determine the awareness and attitude levels of physical education and sports teacher candidates' environmental problems, and the awareness and attitudes of the candidates about environmental problems and the differences between the five variables (gender, educational level of their parents, the type of sport they lived, the place they lived and the longest time university). The study group of the research was studied in Niğde Ömer Halisdemir University, Aksaray University, Nevşehir Hacı Bektaş Veli University and Erciyes University in the fall semester of 2018-2019 academic year. physical education and sports teaching department (N = 380).In the study, the awareness scale related to environmental problems of 44 items developed by Güven and Aydoğdu (2012) and the attitude scale of 45 items developed by Güven (2013) were used to determine the awareness and attitudes of physical education and sports teacher candidates about environmental problems. The data obtained were analyzed using SPSS statistical analysis software. Descriptive statistical techniques, independent groups t-test and ANOVA were used in the analysis of the data obtained and the level of acceptability was determined as .05. As a result of the study, it was found that the awareness levels of physical education and sports teacher candidates on environmental problems were high (X = 68.21) and their attitudes were positive (X = 71.29). Candidates' awareness and attitudes towards environmental problems do not differ according to five variables. In addition, it was found that there is no connection between the awareness levels and attitude levels of the candidates regarding environmental problems. Preservation of current awareness and attitude levels and awareness and attitude levels of other teacher departments' candidates should be determined and comparisons between departments should contribute to the literature.Key Words: Environmental problems, environmental awareness, environmental attitude, physical education and sports teacher candidates. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının çevre sorunlarına ilişkin farkındalık ve tutum düzeylerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of awareness and attitude levels about the environmental problems of physical education and sports teacher candidates | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-09 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Sport education | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Environmental awareness | |
dc.subject.ytm | Environmental problems | |
dc.subject.ytm | Awareness | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.identifier.yokid | 10163870 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 552783 | |
dc.description.pages | 101 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |