Show simple item record

dc.contributor.advisorOrtak, Şaban
dc.contributor.authorYildirim, Ayhan
dc.date.accessioned2020-12-02T09:48:02Z
dc.date.available2020-12-02T09:48:02Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27130
dc.description.abstractBu araştırmada amaç, çağdaş eğitim uygulamaları doğrultusunda ve yapılandırmacı yaklaşım çerçevesinde uygulaması önem kazanan ve yaygınlaşan Proje Yönteminin İlköğretimde Sosyal Bilgiler Dersleri Öğretiminde kullanımının; derse katılım ve ilgi, beceri gelişimi ve öğretim ortamı açısından yöntemin yararlarına yönelik öğretmen tutumlarını ortaya çıkarmaktır.Bu amaçla, proje yönteminin eğitimde kullanımı esnasında ve sonrasında ortaya çıkabilecek olası durumları, yararları ve sınırlılıkları ifade edecek nitelikte 24 sorudan oluşan likert tipi ölçek oluşturulmuştur. Bu ölçek, örneklem olarak seçilen 2008-2009 eğitim-öğretim yılı ikinci yarıyılında Van ili Muradiye ilçesinde ilköğretim okullarında görev yapan sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinden oluşan 120 kişilik bir gruba uygulanmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Ölçeğin yapı geçerliliğini belirlemek amacıyla tanımlayıcı faktör analizi ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Cinsiyetler arası anlamlı bir farklılık olup olmadığı ile branşlar arası anlamlı bir farklılık olup olmadığı t testi kullanılarak ölçülmüştür.Sonuç olarak ise araştırma grubunu oluşturan sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin, proje yöntemini kullanmanın eğitime olumlu katkı sağladığı görüşü çıkmıştır ve tutumlarının olumlu olduğu görülmüştür. Ayrıca değişkenler arasında anlamlı bir farklılık gözetilmemiştir.Anahtar Kelimeler: Öğretim Yöntemleri, Proje Yöntemi, Sosyal Bilgiler Öğretimi, Öğretmen Tutumları.
dc.description.abstractThe aim of this research is to detect teacher?s approach towards benefits of usage of Project Method which becomes widespread and more of an issue within the frame of constructivist approach and contemporary education applications in the teaching of social sciences lessons in elementary education in terms of skill improvement and learning environment participation and attention to the lesson. For that purpose, likert scale, composed of 24 questions having qualification expressing advantages and restrictions and situations after or in due course of usage of Project Method in education, is generated. This scale is performed to a group, chosen as a sample, consisting 120 fellows who are elementary school teachers and social science teachers carrying out a duty in Muradiye District, Van, at the time 2008-2009 academic year second semester. All the data acquired are evaluated. Descriptive coefficient and reliability analyses are performed to determine the construct validity of scale. Significance level is taken as 0, 05 during research. It is measured by using t-test that whether there is significant difference between gender or not and whether there is significant difference between branches or not. As a conclusion, an argument by social science teachers and elementary school teachers in sample group examined is observed as using project method has affirmative contribution to education and it is observed that they have positive attitudes towards method. In addition, there is no significant difference between the parameters.Key Words: Teaching Methods, Project Method, Social Science Education, Teacher?s Attitudesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretimde sosyal bilgiler öğretiminde proje yönteminin kullanımına ilişkin sosyal bilgiler/sınıf öğretmenlerinin tutumları
dc.title.alternativeSocial science/primery school teacher?s approach related with usage of project method in social scinece education in elemantary education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmProject based learning method
dc.subject.ytmProject management
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.identifier.yokid350601
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid240386


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess