Show simple item record

dc.contributor.advisorKıvrak, Ersin
dc.contributor.authorKöycü, Esin
dc.date.accessioned2020-12-02T09:47:56Z
dc.date.available2020-12-02T09:47:56Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27115
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 2005 ilköğretim Fen ve Teknoloji öğretim programının, veli görüşlerinin, ?öğrenim durumu, ?meslek durumu? ve ?gelir durumu? değişkenlerine bağlı olarak incelenmesi ve değerlendirilmesidir.Bu çalışma, Afyonkarahisar il evreninde, merkezi dört okul örnekleminde 350 velinin katılımı ile 2007-2008 öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Değerlendirme formu olarak iki bölümden oluşan bir anket çalışması uygulanmıştır. Birinci bölümde, velilerin eğitim, mesleki ve gelir durumlarını öğrenmek amacıyla hazırlanmış sorular, ikinci bölümde ise velilerin, Fen ve Teknoloji dersi ile ilgili performans ve proje ödevleri, program, kaynak kitap ve okul-aile işbirliği ile ilgili görüşlerini tespit etmeyi amaçlayan otuz iki soru vardır.Anketten elde edilen veriler için tek yönlü varyans analizi ve betimsel istatistikler kullanılmıştır. Bulgular sonucunda bazı sonuçlara ulaşılmıştır. Velilerin, öğrenim durumu değişkenine göre performans ve proje ödevlerinde, programda, kaynak kitap kullanımında ve okul-aile işbirliği konularında anlamlı farklılıklar belirlenmiştir. Velilerin, meslek durumu değişkenine ve gelir durumu değişkenine göre de performans ve proje ödevlerini değerlendirme, programı değerlendirme, kaynak kitap kullanımı ve okul-aile işbirliği ile ilgili görüşlerde farklılaştıkları belirlenmiştir.
dc.description.abstractThis study aims to examine and evaluate the views of parents based on ?education level?, ?occupation?, and ?income level? parameters of the 2005 elementary education science and technology curriculum.This study was implemented in 2007-2008 academic year by selecting 350-random-picked-parent in the city of Afyonkarahisar. As an evaluation form a survey with two sections were applied. In the first section there were questions to learn parents? education, occupation, and income levels and in the second section with 32 questions, there was a query to identify parents? performance and project tasks, curriculum, source book, and school ? family cooperation related with the science and technology courses.For the data derived from this survey one-way variance analysis and descriptive statistics were utilized. According to the findings some results were reached. According to the parents? education level parameter differences on performance and project tasks, curriculum, source book use, and school ? family cooperation were found. Related with the parents? occupation status and income level parameters discrepancies among views on performance and project tasks evalnation, curriculum evalnation, source bonk usage and school-family cooperation were noticed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYeni 2005 ilköğretim fen ve teknoloji öğretim programının veli görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
dc.title.alternativeAn evaluation of the new 2005 elementary education science & technology curriculum based on views of parents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmProgram
dc.subject.ytmPerformance
dc.identifier.yokid333187
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid229284


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess