Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksal, Onur
dc.contributor.authorMohammadi, Mohammad Afzal
dc.date.accessioned2020-12-10T11:56:03Z
dc.date.available2020-12-10T11:56:03Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/271133
dc.description.abstractBaşka bir ülkede üniversite hayatına başlayan ve böylece farklı bir hayata uyum sağlamak durumunda kalan uluslararası öğrencilerin öz-yeterlilik inancına ve sosyal desteğe duyacakları ihtiyaç daha önemli bir hal almaktadır. Bu ihtiyacını karşılayabilen bireylerde, özellikle kişisel başarı duygusu ön plana çıkmakta ve öğrenciler üniversite ortamında kalmalarını sağlayacak şekilde kendilerini motive olmuş hissetmektedirler. Bu çalışmada, Türkiye'nin farklı bölgelerinde öğrenim hayatlarını sürdüren uluslararası öğrencilerin öz-yeterlilik inançlarının öğrencilik rollerine tutulma (student engagement) düzeylerine etkisinin ve bu etkide sosyal desteğin düzenleyicilik rolünün araştırılması amaçlanmıştır.
dc.description.abstractThe need for self-efficacy and social support by international students who have started university in another country and thus have to adapt to a different life is becoming more important. Individuals who are able to meet those needs come to the forefront of personal accomplishment and feel motivated to stay in the university environment. In this study, it was aimed to research the effect of self-efficacy beliefs of international students who continued their education in different regions of Turkey on their student role engagement levels and the moderating role of social support in that effect.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖz-yeterliliğin öğrenci tutulması üzerindeki etkisinde sosyal desteğin düzenleyicilik rolü: Uluslararası öğrenciler üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe moderating role of social support in the effect of self-efficacy on student engagement: A research on international students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-19
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmStudent engagement
dc.subject.ytmSocial support
dc.subject.ytmSocial support systems
dc.subject.ytmForeign domestic students
dc.subject.ytmForeigners
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10182615
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid563415
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess