Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzmen, Alparslan
dc.contributor.authorÖzden Yilmaz, Filiz
dc.date.accessioned2020-12-02T09:47:54Z
dc.date.available2020-12-02T09:47:54Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27112
dc.description.abstractSağlık işletmelerindemüşterilerinin(hastaların) ihtiyacı olan hizmetin ne kadarının karşılandığı gerçekte almak istediği faydanın ne kadarını aldığı ve hizmet sonrasında sağlık işletmesiyle ilgili ne düşündüğü tekrar tercih edip etmeyeceği, ailesinden diğer kişilere ve çevresine tavsiye edip etmeyeceği aynı zamanda hizmeti alrken memnuniyet düzeyi ile ilgili hangi faktörlerin etkili olduğu sağlık işletmelerinde müşteri memnuniyetini gösterir.Sağlık işletmelerinde memnuniyeti etkileyen faktörler sağlık işletmesinin fiziki yapısı, personelin tıbbi açıdan yetkinlikleri ve güvenilirlikleri iletişimi, hastalara yönelik tutum ve davranışları, teknolojik alt yapı, satın alınan hizmetlerin yeterliliği ve güvenilirliğidir.Bu çalışmada yapılan istatistiki değerlendirme sonucunda çalışmanın yapıldığı sağlık işletmesinde hastaların hastaneye ilk gelişlerinde hasta danışmanlarınca güleryüzle karşılanmalarına, personelin tıbbi yeterliliği ve güvenilirliğine ve yine taburculuğu esnasında bilgilendirimelerine göre hizmet kalitesini değerlendirmekte ve tatmin düzeyini belirlemektedirler.
dc.description.abstractThe customer satisfaction in the health business is determined by the how much required service of the patients are met, the consideration of the customers after service, whether or not the patient will prefer the business and to advise the service to the family members. The factors affecting the satisfaction in the health business are physical structure of the enterprises, the competency and the reliability of medical perosonenel, attitudes and behavior towards patients, technological background and adequacy and reliability of the health service purchased. In this study, the statistical evaluation revelaed that the level of the satisfaction of the patient in the present health centre is determined by the genial attitute of the consultant at first admission, the medical adequacy and reliability of the staff and getting informed during discharge. The patients also evaluate the service quality of the health centre according to the parameters aforementioned.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHasta memnuniyetini belirleyen faktörler: Bir uygulama
dc.title.alternativeThe factors determinig patient satisfaction: An application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmPatient satisfaction
dc.subject.ytmHealth care organizations
dc.identifier.yokid360324
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253190


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess