Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Şuayıp
dc.contributor.authorMere, Şadiman
dc.date.accessioned2020-12-02T09:47:54Z
dc.date.available2020-12-02T09:47:54Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27110
dc.description.abstractBu araştırmada satış geliştirme faaliyeti olan insertlerin kullanım amaçlarına, içeriklerine, firmaya sağlamış olduğu avantaj- dezavantajlara ve firmaların insertlerin etkinliğini arttırmak için başvurdukları yöntemlere yer verilmiştir. Araştırmanın amacı tüketicilerin insertlere ilişkin temel yargılarını tespit etmektir. Çalışmada veri toplamak için yüz yüze anket yöntemi uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda tüketicilerin yaşı, eğitim durumu, gelir düzeyi, mesleği, medeni durumu ne olursa olsun alışverişlerinde insertleri önemsedikleri ve insertte ilgilerini çeken ürünleri yakın çevrelerine gösterip satın almalarını tavsiye etikleri gözlenmiştir. İnsertlerle sık karşılaşan tüketicilerin, mağazaya yönelmede insertleri teşvik edici buldukları ve ihtiyaçları olmasa dahi ürünleri satın aldıkları görülmüştür. İnsert sayesinde mağazaya çekilen tüketicilerin insertte görüp almayı planladıkları ürün dışında planlarında olmayan farklı ürünleri de satın aldıkları sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis study comprises of the targets of use, the contents, the advantages and disadvantages of the free standing inserts. İnserts are sales development activites that helps improving the sales. The gol of his study is to determine the fundemental judgements of the consumers whith regard to free standing inserts. In order to gather data, a method of face to face opinion poll has been used. It is observed that, customers attracted by insert bought different products apart from insert. As a result of the analysis of the obtain data, it has been determined that free standing inserts encourage consumers to buy.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİnsertlerin tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeFree standing inserts? effect on the purchasing behavior of the consumers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSales promotion
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmRetailing
dc.subject.ytmInsert
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.identifier.yokid359830
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253203


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess