Show simple item record

dc.contributor.advisorBabacan, Mahmut
dc.contributor.authorTuğyan, Özgür
dc.date.accessioned2020-12-02T09:47:49Z
dc.date.available2020-12-02T09:47:49Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27098
dc.description.abstractBu çalışmada İstanbul Ümraniye Türk Eğitim Vakfı Zahide Zehra GARRINGilköğretim okulu 2. sınıf öğrencilerinin (227 öğrenci) kelime servetlerinde, fihrist,sözlük ve metin defteri kullanımı ile kelime serveti ilişkisi belirlenmeye çalışılmıştır.TEV Zahide Zehra GARRING İlköğretim Okulu bünyesinde deney vekontrol grubunu oluşturan toplam 6 tane 2.sınıfta bazı öğretim materyallerinin(fihrist, metin defteri, sözlük) etkisi bir dönem boyunca incelenmiş, deney grubundafihrist çalışması uygulanmış ve kelime servetine etkisi olup olmadığı incelenmiştir.Araştırmada yöntem olarak sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. 227öğrenciden toplanan 681 adet yazılı form bilgisayar ortamına aktarılıp öğrencilerinkelime servetleri havuzlarda toplanmıştır. Yapılan değerlendirmeler neticesindegenel toplamda 15.074 adet kelime havuzda birikmiştir. Farklı kelime sayısı olarakise ; deney grubu 2096, kontrol grubu 897 olmak üzere toplam 2993 kelime ortayaçıkarılmıştır.Çalışmada havuzlar cinsiyetlere, sınıflara ve deney kontrol gruplarına göreoluşturularak tablo ve grafiklere yansıtılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kelime Serveti, İletişim, Kelime Sınırları, İletişimBecerileri, ilköğretim.
dc.description.abstractIn this work, 2th class students of Ümraniye Turkish Education FoundationZahide Zehra Garring, it is tried to determine the relationship between word wealthand usage of some education materials.In totaly 6, 2th classes which create experiment and control group ın thestructure of TEV Zahide Zehra GARRING Primary School, the effects of someeducation materials was examined along a term, index work was performed in theexperiment grouup and was examined if it had effects on the word wealth. 681written forms taken from the 227 students were transferred to the soft media andword wealths of the students were collected in the database. As a result of theassessments, 15.074 words accumulated in the database. As a number of differentwords; totaly 2.993 words appeared (experiment group 2.096 ? control group 897).In the work, databases were created according to the sexes, classes andexperiment and control groups and had been reflected to the graphics.Key words: word wealth, communication, word lines, communication abilities,primary educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBazı öğretim materyalleri kullanımının ilköğretim 2. sınıf öğrencilerinin kelime servetine etkisi
dc.title.alternativeIstanbul ümraniye tev primary school 2th class to determine the relationship between word wealth and usage of some education materials
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching aids
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmDictionary
dc.subject.ytmDictionary use
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmVocabulary
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.identifier.yokid367870
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid258073


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess