Show simple item record

dc.contributor.advisorYörük, Sinan
dc.contributor.authorÖzkan, Emrah
dc.date.accessioned2020-12-02T09:47:44Z
dc.date.available2020-12-02T09:47:44Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27087
dc.description.abstractBu çalışma ile ?İlköğretim II. kademe öğrencilerinin bilgisayar-internet kullanım durumlarının değerlendirilmesi? amaçlanmıştır. Ayrıca bu çalışmada cinsiyet, yaş, öğrencilerin bulundukları sınıf ve öğrencilerin evlerinde bilgisayar olup olmama durumu gibi bazı değişkenlerin katılımcılar üzerindeki etkisi incelenmiştir.Bu araştırmaya toplamda 450 kişi katılmıştır. Bu 450 kişi, Uşak ilinde bulunan 3 ilköğretim okulundaki 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Her sınıftan 150 kişiye ulaşılmıştır.?İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Bilgisayar-İnternet Kullanım Durumlarının Değerlendirilmesi? amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan 24 maddelik bir ölçek geliştirilmiştir. Uygulanan anket sonucunda elde edilen veriler istatistik programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın amaçlarına uygun olarak, araştırmaya katılan öğrencilerin kişisel bilgileri, yorumları ve görüşlerini betimlemek için frekans (f), yüzde (%) hesaplamaları uygulanmıştır.Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, ilköğretim II. kademe öğrencilerinin bilgisayar ve internetle iç içe oldukları görülmüştür. Bunun yanında öğrencilerin bilgisayarı ve interneti en çok ödev yapmak amacıyla kullandıkları ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda öğrenciler bilgiye ulaşmada en fazla bilgisayarda interneti kullandıklarını belirtmişlerdir.Anahtar kelimeler: Bilgisayar, İnternet, İnternet kullanımı, İlköğretim
dc.description.abstractThis study aims to determine the assessment of computer-internet usage of the elementary school students. In addition, the effect of variables such as gender, age, classrooms in which students are in and whether students had computers in their home was studied.450 participants took part in tihs study. This number is formed by 6, 7 and 8 grade students from 3 primary schools in Uşak. 150 students participated from each grade.A survey of 24 items was developed by the reseacher to determine ?the assessment of computer-internet usage of the elementary school students?. Data gathered were examined using a statistics software. Frequency (f), percentage (%) calculations were carried out to describe students? personal information, comments and opinions.Considering the results of the study, it was observed that primary school second grade students are actively engage in computer and the Internet. Besides, it was discovered that students use computer and the Internet to do their homework. Moreover, students stated that they primarily use the Internet to access information.Key words: Computer, Internet, Internet Usage, Primary Schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim II. kademe öğrencilerinin bilgisayar-internet kullanım durumlarının değerlendirilmesi(Uşak ili örneği)
dc.title.alternativeThe assessment of computer ?internet usage of the elementary school students (case of Uşak)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmComputers
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmUşak
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid368846
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid258076


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess