2005 ilköğretim 7`nci sınıf matematik programında yer alan ölçme araçları hakkında öğretmen ve öğrenci görüşleri
dc.contributor.advisor | Peker, Murat | |
dc.contributor.author | Gülle, Münibe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:47:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:47:44Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27085 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmenlerinin 2005 yedinci sınıf matematik programında yer alan ölçme araçlarını bilme ve uygulama düzeyleri ile bu öğretmenlerin yedinci sınıf öğrencilerinin programda yer alan ölçme araçlarının uygulanması hakkındaki görüşlerini incelemektir. Araştırmada genel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Afyonkarahisar ili merkez ilçesindeki ilköğretim okullarında öğrenim görmekte olan 928 ilköğretim yedinci sınıf öğrencisi ve bu öğrencilerin dersine giren 62 matematik öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak iki anket kullanılmıştır. Bunlardan birincisi öğretmenlerin ölçme araçları hakkındaki bilgi düzeylerini belirlemeye yönelik anket, ikincisi de ölçme araçlarının uygulanma düzeyini belirlemeye yönelik öğrenci ve öğretmen anketidir. Elde edilen veriler betimsel istatistik (yüzde ve frekans), bağımsız örneklemler için t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmada elde edilen sonuçlar aşağıdaki şekildedir: Öğretmelerin genel olarak 2005 matematik programında yer alan ölçme araçları hakkındaki bilgi düzeylerinin çok iyi olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte öğretmenlerin en iyi bildikleri ölçme aracının klasik ölçme araçları içinde yer alan ?klasik sorular? olduğu, en az bildikleri ölçme aracının ise alternatif ölçme araçları içinde yer alan ?matematik günlükleri? olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin ölçme araçlarını bilme düzeylerinde genelde cinsiyete dayalı anlamlı farklılık olmadığı, ancak alternatif ölçme araçlarını bilme düzeylerinde cinsiyete dayalı istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Ödev türü ve klasik ölçme araçları hakkında erkek öğretmenlerin bilgi düzeyleri daha yüksek iken, alternatif ölçme araçları hakkında bayan öğretmenlerin bilgi düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin ölçme araçları hakkındaki bilgi düzeyleri kıdem faktörüne göre incelendiğinde anlamlı düzeyde farklılık olduğu tespit edilmiştir. Buna göre, hizmet yılı düşük olan öğretmenlerin ölçme araçları hakkında bilgi düzeylerinin hizmet yılı yüksek olan öğretmenlerinkine göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin genel olarak 2005 yedinci sınıf matematik programında yer alan ölçme araçlarını çoğu zaman kullandıklarını belirttikleri görülmüştür. Ölçme araçlarının kullanımına ilişkin öğretmen görüşlerinde de genelde cinsiyete göre anlamlı farklılık olmadığı belirlenmiştir. Yine, ölçme araçlarının genelinin kullanımına ilişkin öğretmen görüşlerinde kıdem ile uygulanma düzeyi arasında ters orantı olduğu, kıdem arttıkça ölçme araçlarını kullanma düzeyinin azaldığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin ölçme araçlarının öğretmenleri tarafından kullanılmasına ilişkin görüşlerinin genelde olumlu olduğu ve bu görüşlerin genelde cinsiyete göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermediği görülmüştür. Ayrıca alternatif ölçme araçlarının uygulanmasına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmazken ödev türü ve klasik ölçme araçlarının uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin öğrencilerinkine göre daha olumlu olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Matematik, program, ölçme araçları, ilköğretim, 7. sınıf öğrencileri. | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to investigate the elementary school math teachers? awareness and practicing levels of measurement tools in 2005, 7th grade math program and the opinions of the both teachers and their students in 7th grade about practicing these measurement tools in program. In this research, survey method was applied. Sample of the research included 62 math teachers and their 928 students in 7th grade from elementary schools in the center of Afyonkarahisar city. Two questionnaires was used for getting data. The first of these questionnaires is the one which aims to determine the awareness levels of the teachers about the measurement tools and the second one aims to determine the opinions of the teachers and the students about the practicing level of these tools. The data was analyzed by using descriptive statistics (percentage and frequency), independent samples t-test and one-way ANOVA. The results obtained in this research are as follows: Teachers were generally aware of the measurement tools in 2005 math program, well. Besides, the measurement tools best known by teachers was ?classical questions? takes place in classical measurement tools and the one least known was ?mathematics journals? takes place in alternative measurement tools. Also, results showed that there were no significant differences depending on genders among the teachers about their awareness levels of measurement tools but statically significant differences were found depending on genders among the teachers about the awareness of alternative measurement tools. Male teachers? awareness on homework types and classical measurement tools was more positive than female teachers? but oppositely less in awareness of alternative measurement tools. A significant difference was found among teachers? awareness of measurement tools when we compared their seniorities in teaching. So, less experienced teachers had more information about measurement tools than more experienced teachers. Also, it was seen that teachers generally used the measurement tools in7th grade math program of 2005. When we investigated the teachers? opinions about usage of measurement tools, we saw that there was an inverse proportion between seniority and practicing level. If seniority becomes more, usage of measurement tools becomes less. Also, it was found that the opinions of the students about measurement tools used by their teachers were generally positive and there were no significant differences depends on genders. Furthermore, there were no significant differences between the teachers? and the students? opinions about usage of alternative measurement tools but teachers? opinions were in higher level than the students? about homework types and usage of classical measurement tools.Key Words: Mathematics, program, assessment tools, elementary school, 7th grades. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 2005 ilköğretim 7`nci sınıf matematik programında yer alan ölçme araçları hakkında öğretmen ve öğrenci görüşleri | |
dc.title.alternative | The views of 7th grades and their mathematics teachers on the 2005 elementary mathematics program?s measurement tools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Measurement devices | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.subject.ytm | Professional competence | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Equipments | |
dc.identifier.yokid | 368998 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 258070 |