Show simple item record

dc.contributor.advisorAkın, Murat
dc.contributor.authorGashi, Lumnije
dc.date.accessioned2020-12-10T11:55:27Z
dc.date.available2020-12-10T11:55:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/270684
dc.description.abstractBu çalışmanın ana amacı, Kosova'da ki tüketicilerin yerel markalarına ne kadar sadık olduklarını araştırmakır. Aynı zamanda, CETSCALE ölçeği ile Kosovalı tüketicilerin etnosentrizm düzeylerinin de belirlenmesi amaçlanmaktadır. Son yıllarında, marka hayatımızda o kadar önemli oldu ki, her yerde marka hakında konuşur olduk. Artık bir insan da kendi başına bir marka dır, nasıl göründüğünü, ne giydiğini, vs. gibi bir markayı temsil eder. Bu nedenle, bu çalışmanın ilk bölümünde, Marka Tanımı ve Kavramı, Markanın Tarihsel gelişimi, Markanın Önemi, Özellikleri, ve en önemlisi Marka Sadakatin Kavramı, ve Marka Sadakatini etkileyen Faktörler hakında ki konular açıklanmıştır. İkinci bölümde de, Etnosentrizmin kavramı, Etnosentrizmin ölçeği, Tüketici Etnosentrizmin kavramı, Tüketici Etnosentrizmi etkileyen faktörler, Tüketici Etnosentrizmin ölçülmesi, CETSCALE'in Geliştirilmesi, ve Kosova piyasasının yerli markalar ile ilgili konular gibi geliştirilmiştir. Üçüncü bölümde ise, Kosova tüketicilerin marka sadakatini, ve etnik seviyesini belirtilen araştırmanın sonuçları bulunmaktadır.Anahtar Kelimeler: Marka, Sadakat, Etnosentrizm, CETSCALE, Kosova.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to investigate the loyalty of Kosovo consumers to their local brands. At the same time, the CETSCALE scale aims to determine the ethnocentrism levels of Kosovo consumers. In the last years, the brand became so important in our lives, that we are talking about the brand everywhere. Now a person is a brand in its own way, how it looks, what it wears, etc. it represents a brand. Therefore, in the first chapter of this study are explained the concepts of brand definition and concept, the historical development of the brand, the importance of the brand, the characteristics, and most importantly the concept of brand loyalty, and the factors affecting the brand loyalty. In the second chapter, are explained these subjects, the concept of ethnocentrism, the scale of ethnocentrism, the concept of consumer ethnocentrism, the factors affecting consumer ethnocentrism, the measurement of consumer ethnocentrism, the development of CETSCALE, and the issues related to the domestic brands of the Kosovo market. In the third chapter, are the results of the research indicated to Kosovo consumers' brand loyalty and ethnic level.Keywords: Brand, Loyalty, Ethnocentrism, CETSCALE, Kosovo.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin etnosentrik eğilimlerinin marka sadakatleri üzerindeki farklılığının belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermining the differences of ethnocentric consumer tendencies on brand loyalty
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-17
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumer involvement
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmEthnocentrism
dc.subject.ytmBrand loyalty
dc.subject.ytmKosovo
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10244203
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid548858
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess