Show simple item record

dc.contributor.advisorErgün, Mustafa
dc.contributor.authorTepe, Eser
dc.date.accessioned2020-12-02T09:47:35Z
dc.date.available2020-12-02T09:47:35Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27065
dc.description.abstractBeslenme, kişinin büyümesi ve gelişmesi (anne karnında ve daha sonra) sağlıklı üretken olarak yaşamını sürdürmesi için gerekli olan besinlerin alınmasıdır. Sağlıklı büyüme, gelişme ve özellikle zeka gelişimi için yeterli ve dengeli beslenme şarttır. Bu nedenle çocukların beslenme alışkanlıkları edinmesi her ailenin ve öğretmenin eğitim sorumluluğudur. Aile bireylerinin ve öğretmenlerin tutum ve davranışlarının tutarsız ve dengesiz olması, çocuğun ruhsal durumunun değerlendirilememesi, eğitim düzeyinin düşük olması, değer yargılarının gerçekçi olmaması, bireyler arasında uyumsuzluk gibi çok çeşitli etkenler çocuğun beslenmesini ve beslenmeye karşı olumlu tutumlar kazanmasını zorlaştırmaktadır. Bu araştırma ?Okul Öncesi Kurumlarındaki Çocukların Annelerinin ve Öğretmenlerinin Çocuk Beslenmesine İlişkin Görüşleri?ni araştırmak amacıyla yapılmaktadır. Bu araştırma yapılırken 119 okulda bulunan hem okul öncesi öğretmenlerinin hem de ailelerin görüşlerinden faydalanmış ve bu görüşler sonucu elde edilen veriler yorumlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Beslenme, Okul Öncesi, Aile, Öğretmen, Tutum ve Davranışlar.
dc.description.abstractNutrition is the process of getting the right type of food for good health and growth (in the mother?s womb and afterwards) and survival as a healthy fertile. A sufficient and balanced diet is necessary for a healthy growth and especially intelligence development. There are some various factors that make the child?s feeding and acquiring positive attitudes to nutrition difficult: family members and teachers? attitudes and behavior are inconsistent and unstable, the child's mental status cannot be evaluated, education level is lower, ethnic values are not realistic, there is incompatibility between the individuals. Therefore, both parents and teachers? approach to the topic of nutrition is very important. The aim of this reserarch was to investigate ?the Comparison of Opinions on Child?s Feeding Between the Pre-School Teachers and Families?. While this research was being done, the views of pre-school teachers and the families at 119 school used and the data obtained as a result of these views were interpreted.Keywords : Nutrition, Pre-School, Family, Teacher, Attitudes And Behavior.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiktr_TR
dc.subjectNutrition and Dieteticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi kurumlarındaki çocukların annelerinin ve öğretmenlerinin çocuk beslenmesine ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeThe comparison of opinions on child?s nutrition between the pre-school teachers and families
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmMothers
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmNutrition
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmChild nutrition
dc.identifier.yokid375212
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid265084


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess