Show simple item record

dc.contributor.advisorÖrmeci, Ahmet Rifat
dc.contributor.authorAkbay, Şenay
dc.date.accessioned2020-12-10T11:55:25Z
dc.date.available2020-12-10T11:55:25Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/270653
dc.description.abstractAmaç: Bu çalısmanın amacı 6-24 ay arası çocuğu olan annelerin emzirme bilgi, uygulama ve davranışlarının değerlendirilmesi ve bunu etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Materyal ve Metot: Bu çalışma 01.01.2015 ile 01.03.2015 tarihleri arasında SDÜTFH pediatri polikliniklerine başvuran, 6-24 ay arası çocuğu olan 300 anneye anket tekniği kullanılarak yapıldı.Bulgular: Çalışmanın sonucunda annelerin %27,3'ünün ilk altı ay bebeğini sadece anne sütü (su bile vermeden) ile beslediği, %19,3'ünün bebeğini ilk altı ayda anne sütü yanında su ile beraber beslediği saptandı. Annelerin sosyodemografik özelliklerinin, ortalama aylık hane gelirinin, yaşadıkları eve ait özelliklerin, yaşayan çocuk sayısının ve bu çocuğun kaçıncı çocuk olduğunun sadece anne sütü ile besleme süresi üzerinde etkili olmadığı belirlendi. Bebeklerin doğumdaki gebelik haftası, doğum ağırlığı, doğum şekli ve doğum yeri gibi özelliklerin anne sütü ile besleme süresi üzerinde etkili olmadığı saptandı. Ancak SDÜ Tıp Fakültesi Hastanesi ve özel hastanelerde sezaryen ile doğum oranın daha yüksek olduğu, sezaryen doğum sonrasında emzirilmeye başlama zamanında anlamlı olarak gecikme olduğu bulundu ve ilk olarak ikinci saatten sonra emzirilmeye başlanan bebeklerde sadece anne sütü ile beslenme süresi anlamlı olarak daha kısa idi. Annelerin anne sütü ile besleme ve emzirme konusunda sağlık personelinden eğitim alma durumu ile bebeklerin sadece anne sütü ile beslenme süreleri ilişkili değildi. Sonuç: Toplumumuzda ilk altı ayda sadece anne sütü ile beslenme oranlarının ve annelere bu konuda verilen eğitimin yeterli olmadığı saptanmıştır. İlk altı ayda sadece anne sütü ile beslenmenin bebek, anne ve toplum üzerine olan faydaları düşünüldüğünde bebek dostu ünvanı alan hastanelerin sayılarının daha da arttırılması, bu hastanelerde görevli sağlık çalışanlarının daha kapsamlı eğitilmesi, sağlık çalışanlarının bilgilerini annelere daha etkin olarak aktarabilmesi için uygun çalışma koşullarının sağlanması gerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Anne sütü, eğitim, emzirme
dc.description.abstractAim: The aim of this research is to evaulate the mothers' (whose children between 6-24 months-old) breast feeding knowledge, application, and behaviours and to help the arrangements to be done for the education of mothers about the breast feeding by identifiying the factors that effect it.Material and Method: This research is performed on 300 mothers who have children between 6-24 months-old and came to pediatric clinics at SDU Medical Faculty Hospital, between 01.01.2015 and 01.03.2015, by using questionnaire method.Results: At the end of the research, it has been found that 27.3% of mothers fed their babies only with the breast milk in the first six months (without giving even water) and 19.3% of mothers fed their babies with breast milk and also water in the first six months. It has been determined that mothers' sociodemographic characteristics, the avarage monthly house-hold income, the houses properties where they live, the number of living children and the child's turn between other children have no effect on the time of feeding with only breast milk. It is also found that gestational age of baby at birth, birth weight, birth type or birth place have no effect on the time of feeding with only breast milk. But it is found that in SDU Medical Faculty Hospital and private hospitals, the birth rate by cesarean is more, and cesarean delays the time to start breast feeding significiantly. And the breast feeding time of babies that started feeding after second hour was shorter. It is also found that the mothers recieving information from health personnel about breast feeding is not related with the time of breast feeding. Conclusion: As a result it was found that breast feeding in the first six months and education given to mothers about this, is inadequate. When we consider the benefits of breast feeding on baby, mother and society, we should increase the number of baby-friendly hospitals. We should educate the health workers more comprehensively and we should provide suitable working conditions for health workers to transfer their knowledge to mothers more efficiently.Keywords: Breast feeding, breast milk, educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇocuk Sağlığı ve Hastalıklarıtr_TR
dc.subjectChild Health and Diseasesen_US
dc.titleAnnelerin anne sütü ile besleme ve emzirme konusunda bilgi düzeylerinin ve uygulamalarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of mothers' knowledge about feeding with breast milk and breast feeding, and their applications
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇocuk Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBreast feeding
dc.subject.ytmInfant care
dc.subject.ytmInfant nutrition
dc.subject.ytmMother education
dc.subject.ytmNutrition
dc.subject.ytmNutrition surveys
dc.subject.ytmMilk-human
dc.subject.ytmMothers
dc.identifier.yokid10080753
dc.publisher.instituteTıp Fakültesi
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.type.submedicineThesis
dc.identifier.thesisid414919
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess