Temel tenis teknik öğretiminde iki farklı antrenman metodunun teknik biyomotorik ve fizyolıojik özellikler üzerine etkisinin araştırılması
dc.contributor.advisor | Kılınç, Fatih | |
dc.contributor.author | Özcan, Sedat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:55:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:55:15Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/270505 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Temel tenis teknik öğretiminde iki farklı antrenman metodunun biyomotorik ve fizyolojik özellikler üzerine etkisinin araştırılmasıdır.Araştırmaya Spor Bilimleri bölümünde okuyan toplam 38 erkek öğrenci gönüllü olarak katıldı. Birinci grup (Tümdengelim) n:19 öğrenci ortalama yaş 22.1±2.3 yıl, 172.2±4.8 cm, vücut ağırlığı 67.8±7.3 kg ve ikinci grupta (Tümevarım) n: 19 öğrencinin ortama yaş 172.5±4.8 yıl boy ortalaması 175.2±4.8 cm vücut ağırlığı 68±5.7 kg'dı Araştırma grubu birinci ve ikinci öğretim olarak iki gruba ayrılmış ve birinci öğretim tümevarım, ikinci öğretim öğrencileri tümdengelim yöntemiyle tenis antrenmanlarına alındı. Antrenmanlar her iki gruba da 12 hafta ve haftada 3 gün, günde de 120 dk olarak planlandı. Gruplara biyomotorik (kuvvet, sürat, esneklik), fizyolojik (anaerobik güç) ve teknik testlerden de ITN testleri uygulandı. İstatistiki analiz olarak. Grup içi (paired t test) ve Gruplar arası (independent t test) p 0.95 anlam düzeyinde istatistiki işlemleri yapıldı.Gruplar arasında yapılan karşılaştırmalarda bazı biyomotorik, fizyolojik ve teknik testler arasında önemli farklılıklar bulundu (p<0.005).Elde ettiğimiz verilere dayanarak tenis teknik öğretimde tümevarım yönteminin daha etkili olduğu söylenebilir.Anahtar kelimeler: Tenis, ITN, Biyomotorik. | |
dc.description.abstract | The aim of this study, two different training method of teaching basic tennis techniques and physiological features biomotoric to investigate of the effects.Studying Sport Science section of the survey total of 38 male students participated on a voluntary basis. The first group (deduction), n = 19 students mean age 22.1 ± 2.3 years, 172.2 ± 4.8 cm, weight 67.8 ± 7.3 kg, and the second group (induction), n = 19 student media age of 172.5 ± 4.8 years, average height 175.2 ± 4.8 cm body weight of bounds at 68 ± 5.7. The study group divided into two groups as first and second instruction and the first induction training, teaching students from the deductive method was tennis drills. Training to both groups 12 weeks and 3 days a week, or 120 minutes a day as planned. Biomotoric groups (strength, speed, flexibility), physiological (anaerobic power) and technical tests, tests were performed in the ITN. In the statistical analysis. Intra-group (paired t test) and between groups (independent t-test) statistical procedures were performed at the level of significance p 0.95.Biomotoric some comparisons between the groups, found significant differences between the physiological and technical tests (p <0.005).Based on data obtained from tennis that we can be said that technical education is more effective method of induction.Key word: Tennis, ITN, Biomotoric. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Temel tenis teknik öğretiminde iki farklı antrenman metodunun teknik biyomotorik ve fizyolıojik özellikler üzerine etkisinin araştırılması | |
dc.title.alternative | Basic tennis technical teaching of two different training method on the effects of technical biyomotorik and fizyoliojik features | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Spor Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Motor skills | |
dc.subject.ytm | Tennis | |
dc.subject.ytm | Training | |
dc.subject.ytm | Motor development | |
dc.subject.ytm | Tennis players | |
dc.subject.ytm | Physiological parameters | |
dc.identifier.yokid | 411128 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 282256 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |