dc.contributor.advisor | Uzunkavak, Mehmet | |
dc.contributor.author | Akbulut, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:55:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:55:12Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/270487 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Ters Yüz Öğrenme modelinin akademisyen görüşlerine dayalı olarak incelenerek mevcut durumunun farklı boyutları ile ortaya konulması ve model hakkında farkındalık sağlanması amaçlanmıştır. Bu bağlamda; modelin avantajlarına, sınırlılıklarına, kullanılan öğrenme materyallerine ve modelin uygulanışına yönelik elde edilen bulgular analiz edilmiştir. Aynı zamanda modelin geleceğine ve Türk Eğitim Sistemi'nde kullanılabilirliğine ilişkin görüş ve öneriler de belirlenmiştir. Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmaya, Ters Yüz Öğrenme modeli ile ilgili en az bir tane akademik çalışma yapmış 70 öğretim elemanı ve 14 lisansüstü mezun öğrenci olmak üzere 84 kişi katılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, betimsel analiz tekniği kullanılmış ve ortaya çıkan bulgular alanyazına dayalı olarak yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre katılımcıların Ters Yüz Öğrenme modelinin; teknoloji kullanma, öğrenme transferi, öz düzenleme gibi kişisel gelişim becerileri ile akademik başarı, kalıcı öğrenme, güdü ve motivasyon gibi öğrenme çıktıları üzerinde olumlu etkileri olduğu görüşüne sahip olduğu belirlenmiştir. Bunun yanında katılımcılar; öğretmenlerin modeli uygulamak için yeterli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olmaması, sınıf içi ve dışı öğrenme sürecinin iyi planlanmaması, öğrencilerin ders öncesi materyallere çalışmadan sınıfa gelmesi, öğrencilerin teknolojik imkânlara sahip olmaması, sınıfın fiziksel ve teknolojik araç açısından yeterli olmaması durumunda, Ters Yüz Öğrenme modelinin etkililiğinin azalabileceğini düşünmektedirler. Uygun nitelikte içerik tasarımı ve etkin ders planlaması yapıldığında Ters Yüz Öğrenme modelinin tüm branşlarda uygulanabileceği sonucu ortaya çıkmıştır. Ancak okul öncesi ve ilkokul öğrencilerinin bireysel öğrenme sorumluluklarını yerine getirebilecek yeterlikte olmadıklarından modelin ortaokul seviyelerinden itibaren uygulanabileceği belirtilmiştir. Katılımcıların tamamı (%100), özellikle öğretmen ve öğrenciye sunulacak teknolojik olanaklar ile modeli kullanacak öğretmenlerin tekno-pedagojik yeterliğe sahip olması koşullarının sağlanması durumunda modelin Türk Eğitim Sistemi'nde uygulanabilir olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca katılımcıların büyük bir kısmı modele yönelik pozitif değerlendirmeler yaparak modelin gelecekte giderek yaygınlaşacağını öngörmektedir. Modelin etkin kullanımı açısından, modeli uygulamaya başlamadan önce teknolojik olanakların ve öğretmen yeterliklerinin sağlanması, sınıf içi ve sınıf dışı sürecin iyi planlanması, çalışmanın sonucuna dayalı olarak önerilebilir. | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to examine the the Flipped Learning model based on the opinions of academicians and to present the current situation with different dimensions and to raise awareness about the model. Accordingly, findings obtained in connection with the implementation of the model and with the advantages and limitations of the model, and related learning materials have been analized. Also, opinions and suggestions were elicited in relation to the future of the model and its applicability in Turkish Educational System.The study, in which the quantitative research method was used, comprises 84 academics including 70 teaching staff and 14 postgraduate students, each of whom has done at least one scientific study based on the Flipped Learning model. Applied in the study was a questionnaire form devised by the researcher himself. In the analysis of the data obtained, descriptive analysis was put to use, and the findings obtained thereafter were evaluated within the framework of the existing literature.According to the findings obtained from the research, it has been identified that the participants have the opinion that the Flipped Learning model has positive effects on personal development skills such as using technology, learning transfer, self-regulation and learning outputs such as academic achievement, permanent learning, and ( self-) motivation. Besides, the participants think that the effectiveness of the Flipped Learning model is likely to decrease in case teachers may not have enough theoretical and practical knowledge to apply the model, the process of learning inside the class and outside may not have been planned properly, students may come to class not having studied the related material; students may not have the necessary technological means; classrooms may not well-equipped physically and technologically.It was concluded that the Flipped Learning model can be used in all branches when the appropriate content design and effective lesson planning is done. However, since preschool and primary school pupils will naturally not be capable to fulfill their responsibilities to learn individiually, it is stated that the model can be put to good use from the secondary school levels upwards. All of the participants (100%) state that the model is applicable in the Turkish Education System, especially if the technological opportunities to be offered to teachers and students and the conditions that the teachers who will use the model have techno-pedagogical competence are met. Moreover, a large number of the participants have procured positive feedback and set forth that the model will become prevalent in the future. From the point of effective use of the model, it may be suggested to provide technological facilities and teacher competencies, to plan well in-class and out-of-class process before the implementation of the model, based on the results of the study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Teknik Eğitim | tr_TR |
dc.subject | Technical Education | en_US |
dc.title | Ters yüz öğrenme modeline yönelik akademisyen görüşleri | |
dc.title.alternative | Opinions of academics about the flipped learning model | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-05 | |
dc.contributor.department | Elektronik-Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Flipped classroom | |
dc.subject.ytm | Academicians | |
dc.subject.ytm | Instructional technologies | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Blended learning | |
dc.identifier.yokid | 10284098 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 574345 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |