İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinde zarf kullanımı üzerine bir araştırma (Manisa / Turgutlu İlçesi örneği )
dc.contributor.advisor | Babacan, Mahmut | |
dc.contributor.author | Özderi, Tahsin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:47:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:47:26Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27041 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, çalışma evrenindeki ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinde zarf kullanım sıklığının belirlenmesi için yapılmıştır.Öğrencilerin zarf kullanım sıklığını tespit edebilmek için Turgutlu ilçe merkezinde bulunan 3 ilköğretim okulundan random ( rastgele ) yöntemiyle seçilen 90 adet 8. sınıf öğrencisine üç farklı türde ( anı, otobiyografi, mektup ) toplam 270 adet kompozisyon yazdırılmıştır. Elde edilen verilerde geçen kelimeler, öğrencilerin sosyo-ekonomik seviyelerine, cinsiyete ve üç faklı anlatım türüne göre incelenmiştir.Bu inceleme sonucunda toplam 21784 kelime tespit edilmiş olup bu kelimelerden 2858' inin çeşit kelime, 18926'sının ise bu kelimelerin tekrarı olduğu belirlenmiştir.Sosyo-ekonomik seviyeleri üst olan öğrenciler hem toplamda hem de çeşit sayısında daha başarılı olmuşlardır. Cinsiyet açısından baktığımızda hem toplamda hem de çeşit sayısında kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre üstünlüğü vardır. Türlerde ise hem toplamda hem de çeşit sayısında anı türünün diğer türlere göre üstünlüğü vardır.Bu çalışma Sonucunda sosyo-ekonomik seviyeye, cinsiyete ve türlere göre zarf listeleri oluşturulmuştur.Anahtar Kelimeler: Kelime, kelime serveti, yazılı anlatım, zarf | |
dc.description.abstract | This work has been done to determine the active vocabulary of the 8th grade students of an elementary school in their written narration.In order to determine the active vocabulary of the students, 90 students from the 5th grades of elemetary schools in Turgutlu city center have been choosen at random and they have been made to write 270 compositons in 3 different types (memory writing,autobiography writing and free ?subject writing). The words used in these samples have been examined according to social-economic levels of the students, their genders and types of narrating. After examining these words, totally 21784 words have been found out, and 2863 of these words are various kindS and the rest 18926 are the repetition of these words.Students whıch ıs above ın theır socıoeconomıc levels have been more succcessful ın both total and kınd number. When we look from the sexualıty poınt of ıev , ın both total and kınd number , gırl students are more superıor than boy students. On kınds , ın both total and kınd number, Memory ıs more superıor than other kınds.In result of our workıng , adverb lısts have been formed accordıng to socıeconomıc level, the sexualıty and kKEY WORDS: Words, word Possessıons, wrııtten Expressıons, Adverb | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinde zarf kullanımı üzerine bir araştırma (Manisa / Turgutlu İlçesi örneği ) | |
dc.title.alternative | A search on use of adverb of the students 8th grade in their written abilities example of Manisa/ Turgutlu | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Written expression | |
dc.subject.ytm | Writing skills based | |
dc.subject.ytm | Grammar-adverb | |
dc.subject.ytm | Words | |
dc.subject.ytm | Vocabulary | |
dc.identifier.yokid | 381868 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 265285 |