dc.contributor.advisor | Mamak, Hüdaverdi | |
dc.contributor.author | Kilkiş, Sinan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:54:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:54:56Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/270272 | |
dc.description.abstract | Araştırma da okul takımlarında faaliyet gösteren öğrencilerin şiddet ve saldırganlık eğilimlerinin ne düzeyde olduğunu tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda Adana ili Seyhan, Yüreğir, Sarıçam ve Çukurova merkez ilçelerinde yer alan okulların okul takımlarında faaliyet gösteren öğrenciler çalışmaya dahil edilmiştir. Araştırma tarama modeli olarak belirlenmiştir. Bu bağlamda öğrencilere yöneltilen saldırganlık ve şiddet eğilim ölçekleri çalışmanın bağımlı değişkenlerini oluştururken, öğrencilerin cinsiyeti, okullarının bulundukları ilçe, yaşları, okudukları sınıf, ailelerinin gelir düzeyleri, spor ile uğraşma süreleri, uğraştıkları spor türleri, akademik başarı düzeyleri ve okudukları okul türleri çalışmanın bağımsız değişkenini oluşturmuştur. Çalışmada yöntem olarak gruplar arasında normal dağılım gösteren parametreler için Student t-testi, normal dağılım göstermeyen parametreler için Mann Whitney U testleri kullanılmış, tüm testlerde istatistiksel önem düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmada kullanılan saldırganlık ölçeği güvenirlik katsayı değeri 0,824, şiddet eğilim ölçeği güvenirlik katsayı değeri 0,874 ile oldukça yüksek bir değer elde edilmiştir. Saldırganlık ölçeği 114,05, şiddet eğilim ölçeği 40,46 olarak öğrencilerin saldırganlık ve şiddet eğilim düzeylerinin orta düzeyin biraz üstü olduğu gözlenmiştir. Çalışmada yer alan öğrencilerin spor türü ve akademik başarı düzeyleri değişkenleri ile öğrencilerin saldırganlık ve şiddet eğilim düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olmadığı saptanmıştır (p>0,05). Buna karşın öğrencilerin cinsiyet değişkeni ile saldırganlık düzeyleri ile arasında farklılıklar olduğu gözlenirken, ailelerin gelir düzeyi açısından ise şiddet eğilim düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). Saldırganlık ve şiddet eğilim düzeyleri okulların bulunduğu ilçe, yaş değişkeni, okudukları sınıf değişkeni, spor ile uğraşma süreleri ve okudukları okul türü değişkenleri açısından aralarında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). Sonuç olarak çalışmada yer alan öğrencilerden erkek olan öğrencilerin, kız öğrencilerden saldırgan eğilimli oldukları saptanmıştır. Saldırgan ve şiddet eğiliminin yaş, gelir düzeyi, okulun bulunduğu yerleşim yeri, spor ile uğraşma süreleri ve okul türü açısından değişim gösterdiği tespit edilmiştir. Ailelerin gelir düzeyi açısından ise 4001-6000 TL arasında gelire sahip olanların, diğer gruplarda yer alan öğrencilerden şiddet eğilimli oldukları belirlenmiştir. Anahtar kelimeler: Adana, Öğrenci, Saldırganlık, Şiddet | |
dc.description.abstract | The aim of the study was to determine the level of violence and aggression tendencies of the students playing in school teams. In this context, students playing in the school teams of schools located in Seyhan, Yüreğir, Sarıçam and Çukurova central districts of Adana province were included in the study. The study was determined as survey model. In this regard, scales tendency of aggression and violence directed at students constituted the dependent variables of the study, while the gender of the students, the district where the schools are located, their ages, their grade, the income levels of their families, the time they spent on sports, the types of sports they play, their academic achievement levels and the types of schools they studied constituted the independent variable of the study. As the methodology of the study, Student's t-test was used for the parameters that were normally distributed among the groups, and Mann Whitney U tests for the parameters that did not show normal distribution. Moreover, the statistical significance level of all tests was taken as p<0.05. The reliability coefficient value of the aggressive scale used in the study was 0.824, and the reliability coefficient value of violence was 0.874. As it seen fairly high values were obtained. It was observed that the students' aggression and violence tendency levels were slightly higher than the middle level with the score of aggression scale 114.05 and violence tendency scale 40.46. It was determined that there was no statistically significant difference between the students' type of sport and academic success levels and students' aggression and violence tendency levels (p>0.05). However, it was observed that there were differences between the gender variable and the aggression levels of the students, whereas there was a statistically significant difference between violence tendency level of the families in terms of income level (p<0.05). It was determined that there were statistically significant differences between aggressive and violent tendency levels in terms of the district where the schools are located, age variables, grade variables, sports time, and type of school they studied (p<0.05). As a result, it was found that the male students of the students in the study tend to be aggressive than the female students. It was determined that the aggression and violence tendency changed in terms of age, income level, school location, duration of sports and type of school. In terms of income level of families, it is determined that those who have income between 4001-6000 TL are prone to violence than students in other groups.Keywords: Adana, Student, Aggression, Violence | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Okul takımlarında faaliyet gösteren sporcu öğrencilerin saldırganlığa ve şiddete eğilimlerini incelenmesi (Adana ili örneği) | |
dc.title.alternative | Investigation of attitude and violence tendencies of the sports students in the school teams (Sample of Adana) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-16 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Team work | |
dc.subject.ytm | Teams | |
dc.subject.ytm | Tool management | |
dc.subject.ytm | Schools | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Sport activities | |
dc.subject.ytm | Sportsmen students | |
dc.subject.ytm | Aggressiveness | |
dc.subject.ytm | Violence | |
dc.subject.ytm | Adana | |
dc.identifier.yokid | 10236115 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 553143 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı | |