Kültür endüstrisi ve ideoloji: Hollywood ve Steven Spielberg sineması örneği
dc.contributor.advisor | Hülür, Himmet | |
dc.contributor.author | Koluaçik, İhsan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:47:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:47:20Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27025 | |
dc.description.abstract | Modernlik, kültür ve ideoloji gibi kimi kavramlar, sosyal bilimlerin ve modern düşünce ve pratiğin büyük bir alanının odak noktasında yer almaktadır. Modernliğin gelişimine koşut olarak kültürün kapitalist üretim tarzı içinde alınıp satılan metaya dönüşmesi, bunun sonucunda kültürün bir endüstri kolunu oluşması ve bu kültürel yapının içinde sinemanın işlevi oldukça önemlidir.Kültür endüstrisi içinde sinemanın ideolojik işlevlinin en açık biçimde görüldüğü ülke Amerika'dır. Amerikan Sineması denildiğinde akla ilk gelen isim Hollywood'dur. Amerikan Sineması'nın en önemli yönetmenlerinden Steven Spielberg'in filmleri bağlamında Kültür Endüstrisi ideoloji ilişkisi ele alınmış ve Spielberg'in varolan sistemi devam ettirme noktasında bir ideolog olarak değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | The concepts such as modernity, culture and ideology, take place at the focus of a big area of the social sciences and modern thought and practice. Within the capitalist mode of production, the transformation of culture into commodity, the formation of an industrial branch of culture and the function of cinema within this cultural structure are considerably important.The ideological function of cinema within culture industry can be seen most explicitly in America. Hollywood can be taken as the heart of American cinema. In this thesis, we consider the relation between culture industry and ideology in the context of the films of Steven Spielberg who is one of the most popular directors of American cinema and Spielberg is taken into consideration as an ideologist who tries to maintain the present cultural and ideological system | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Kültür endüstrisi ve ideoloji: Hollywood ve Steven Spielberg sineması örneği | |
dc.title.alternative | Culture industry and ideology: Hollywood and the case of Steven Spielberg?s cinema | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Ideology | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | Cultural industry | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Hollywood | |
dc.subject.ytm | Spielberg, Steven | |
dc.subject.ytm | Modernity | |
dc.subject.ytm | American cinema | |
dc.identifier.yokid | 386125 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 265268 |