Show simple item record

dc.contributor.advisorToksarı, Murat
dc.contributor.authorDemircan, Derya
dc.date.accessioned2020-12-10T11:54:54Z
dc.date.available2020-12-10T11:54:54Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/270229
dc.description.abstractGünümüzde en fazla rağbet gören ve kitle iletişim araçları içerisinde en etkili olarak bilinen televizyonun dünyaya açılan pencere görevi üstlenmesi, televizyon reklamlarını da işletmelerin vazgeçilmez unsurlarından biri haline getirmiştir. Sürekli değişen tüketici istekleri, işletmeleri kıyasıya bir rekabet yarışına sokmuş ve firmalar hayatta kalma mücadelelerinde reklamı yaşam merkezlerine oturtmuştur. Bir ürün, hizmet ya da fikir hakkında tüketicinin bilgi edinmesini sağlamak, tüketiciye olumlu tutum kazandırmak ve tüketicide düşünce ve davranış değişikliği oluşturmak için reklamları araç olarak kullanan işletmeler, reklamla doğru mesajı iletmek için öncelikle tüketicinin istek ve ihtiyaçlarını anlamak zorundadır. Hedef kitlesi, tüketim yapan bireyler olan reklamların, işletmelerin gelişimini devam ettirebilmesi için yeterli ve etkili düzeyde dostluklarını sürekli kılması kaçınılmazdır.Bu çalışma, televizyon reklamlarının tüketicilerin marka tercihine etki eden faktörlerin belirtilmesi amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma içerisinde reklam kavramı, televizyon reklamları, marka kavramı, marka – reklam – tüketici ilişkisi, reklamın etkileri, reklamın amaçları ve bir iletişim süreci olarak reklam konuları yer almaktadır. Sonuçta, televizyon reklamlarının tüketicilerin marka tercih ederken ne gibi etkilerde bulunduğu irdelenmektedir. Çalışmanın amacı, tüketicilerin herhangi bir markayı tercih ederken televizyon reklamlarından ne derece, nasıl ve ne yönde etkilendiklerini tespit edip televizyon reklam yapımcılarını ve araştırmacıları bu konu üzerinde çalışmaya teşvik etmektir. Böylelikle hem reklam veren kurumlara, hem de reklamcılara faydalı olmayı; bununla birlikte akademik anlamda bu konuyla ilgilenen kişilere örnek teşkil etmeyi amaçlamaktadır.
dc.description.abstractToday, television is known as the most effective and the most well known mass media tool among all others and for that reason it has undertaken a role as a window opening to the modern world, which caused televison commercials to be indispensable for the enterprises and entrepreneurs. Never stopping rivalry between the firms and the competition for struggling to survive in the business world have led these instutions to see TV commercials as vital because of always changing consumer demands. Firms have started to use commercials as important tools to be able to provide a consumer information about an idea, a product or a service, to be able to make the consumer have a positive attitude and to be able to create opinion and behavior changes and these firms must also understand the consumers' needs if they want to deliver their messages in a correct way. It is indispensable for the advertisements to set a strong and effective relationship with the enterprises, for their target group is consuming individuals.This study has been prepared to identify the factors that affect consumers' brand choices. This survey includes the concept of avdertisement, brand-advertisement-consumer relationship, effects of commercials, purposes of commercials and topics of advertisements as a process of communication. In the conclusion section, it has been examined how television commercials have an effect while consumers are choosing a brand. The purposes of this study are, defining how-to what extend and in what direction consumers are affected by commercials on their random brand choices and encouraging the commercias producers and researchers to start studying on this topic. In this way, it aims to be helpful both to the institutions that demand advertisements and to the advertisers, and this study will eventually be an example source for those who aim to study on this field.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTelevizyon reklamlarının tüketicilerin marka tercihini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi İİBF öğrencileri üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeDetermination of the factors affecting the consumers' brand preference of television ads: An application on Niğde Ömer Halisdemir University Faculty of economics and administrative sciences
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-12
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTelevision advertisements
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmBrand preference
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmNiğde
dc.identifier.yokid10249153
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid550341
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess