İlköğretim okullarında görev yapan kadın öğretmenlerin performanslarının arttırılmasında okul yöneticilerinin etkililiği (Afyonkarahisar ili örneği)
dc.contributor.advisor | Yörük, Sinan | |
dc.contributor.author | Koca, Teslime | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:47:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:47:15Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27012 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma ile ?İlköğretim Okullarında Görev Yapan Kadın Öğretmenlerin Performanslarının Arttırılmasında Okul Yöneticilerinin Etkililiği? amaçlanmıştır. Ayrıca bu çalışmada medeni durum, görev türü, hizmet yılı ve çocuk sayısı gibi bazı değişkenlerin katılımcılar üzerindeki etkisi incelenmiştir.Bu araştırmaya Afyonkarahisar ilinde bulunan ve 59 ilköğretim okulunda görev yapan bayan öğretmen, müdür ve müdür yardımcılarından oluşan toplam 563 kişi katılmıştır.İlköğretim okullarında görev yapan kadın öğretmenlerin performanslarının arttırılmasında okul yöneticilerinin etkililiğini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan 32 maddelik bir ölçek geliştirilmiştir. Uygulanan anket sonucunda elde edilen veriler, istatistik program kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın amaçlarına uygun olarak, araştırmaya katılan öğretmen, müdür ve müdür yardımcılarının kişisel bilgileri, yorumları ve görüşlerini betimlemek için frekans (f), yüzde (%) hesaplamaları uygulanmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeğin yapı geçerliliğini belirlemek amacıyla faktör ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Faktör yükü 0,45' in altında olan ve uygun görülmeyen maddeler çıkarılmıştır. KMO değeri 0,91 bulunmuş, güvenirlik çalışması için hesaplanan iç tutarlılık katsayısı (Cronbach alpha) değerinin ? =0.93 olduğu görülmüştür. Yapılan güvenirlik çalışmalarına ilişkin bulgular, ölçeğin güvenilir bir yapıya sahip olduğunu göstermektedir.Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, ilköğretim okullarında görev yapan kadın öğretmenlerin performanslarının arttırılmasında okul yönetiminin etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Medeni durum değişkeninin performans arttırılmasında etkili bir faktör olmadığı, görev türü, hizmet yılı ve çocuk sayısı değişkenlerinin performans arttırılmasında etkili faktörler olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this thesis, we seek to expound ? The efficiency of school administrators in improving the performance of female teachers, who work in primary schools?. Moreover, in this study, the impetus of variables, such as martial status, duty specification, year of service and number of children, on participators was examined.563 personal, who are composed of principals, assistant principals and female teachers working in 59 primary schools of Afyonkarahisar province, participate in this study.A survey consisting of 32 questions was created in order to determine the effectiveness of school administrator in improving the performance of female teachers serving in primary schools. The data obtained from this questionnaire are analyzed with the help of statistics computer package. Being convenient to the aim of this research, frequency (f) and percentage (%) calculations are applied so as to demonstrate the personal information, comments and views of teachers, directors and assistant directors, who participate in survey. A factor and confidence analysis is conducted in order to determine the structural validity of the survey utilized in this study. The items, which are less than 0,45 factor load and are inadmissible, are removed from sample. The Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) statistic is computed as 0.91 and the value internal consistency coefficient calculated for confidence study is observed as ? =0.93. the results related to confidence studies depict that survey has a confident structure.As the results of the study are explored, it is concluded that school administrators are effective in improving the performance of female teachers working in primary schools. Martial status is not found to be effective factor in the performance improvement, however, year of service and numbers of children are effective factors in the performance improvement. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında görev yapan kadın öğretmenlerin performanslarının arttırılmasında okul yöneticilerinin etkililiği (Afyonkarahisar ili örneği) | |
dc.title.alternative | The efficieny of school administrators in improving the performance of female teachers, who work in primary schools (Afyonkarahisar province example) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Women teachers | |
dc.subject.ytm | School effectiveness | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Performance development | |
dc.subject.ytm | Performance evaluation | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Manager effectiveness | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.identifier.yokid | 387399 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 265247 |