Show simple item record

dc.contributor.advisorBoz, Erdoğan
dc.contributor.authorAslan Demirtaş, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-02T09:47:14Z
dc.date.available2020-12-02T09:47:14Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27011
dc.description.abstractBu tezin amacı Türkçe öğretmenlerinin okul sözlüğü kullanma konusundaki tutum ve davranışlarını incelemektir. Tezin birinci bölümü, sözlüklerin tanımı ve sınıflandırılmasını ve Türk sözlükçülük tarihini içermektedir. İkinci bölüm ise okul sözlüklerinin sınıflandırma içindeki yerini ve başlıca özelliklerini açıklamaktadır. Tezin amacına ulaşmak için veri toplama aracı olarak anket formları kullanılmıştır. Veriler Afyonkarahisar il merkezindeki ilköğretim okullarında çalışan Türkçe öğretmenlerinin tamamına (80) uygulanmıştır. Veriler analiz edilirken frekanslar, t-testi ve çapraz tablolama kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre Türkçe öğretmenleri sözlük kullanma konusunda olumlu görüşlere sahip olmasına rağmen örnek davranışlara sahip değildir. Çalışma, okul sözlükleri konusunda önerilerle son bulmaktadır.
dc.description.abstractThe aim of this dissertation is to investigate the attitudies and behaviours of Turkish language teachers towards school dictionary usage. First part of the study includes definition and classification of dictionaries and history of Turkish lexicography. Also, second part explains the essential fetures of school dictionaries and where they stand within the classification. In accordance with the prupose of this dissertation, questionnaries have been designed to gather data. The data has been obtained from all Turkish language teachers (80) working in primary schools within the urban location in Afyonkarahisar. Frequencies, t-test and crosstabs have been applied analysing the data. It has been found out that Turkish language teachers do not exhibit model behaviors in utilizing school dictionary even thought they develop positive attitudes about its using on the cognitive base. This study has ended the suggestion about school dictionaries.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçe öğretmenlerinin okul sözlüğü kullanma konusundaki tutum ve davranışları
dc.title.alternativeAttitudes and behaviours of Turkish language teachers towards school dictionary usage
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish dictionaries
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmDictionary
dc.subject.ytmDictionary use
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.identifier.yokid387246
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid265245


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess