1870?1980 sürecinde resim sanatında kent imgelerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Köse, Oktay | |
dc.contributor.author | Coşkun, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:54:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:54:44Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/270108 | |
dc.description.abstract | İnsanların öncelikli yaşam alanları olan kentler ve kent mantığının biçimlendirmiş olduğu sanat, insanlığın toprağı keşfetmeleri ile başlayan yerleşik yaşamın geçirmiş olduğu dönüşümler sonucunda bugünkü biçimini almıştır. Bu yeni düşünce biçimi, sanatı, zanaatdan; özgür düşünme ve yaratma niteliklerine sahip olan sanatçıyı, zanaatkardan ayırmayı gerekli duruma getirmiştir. Farklı olay, düşünce ve oluşumlar sonucunda kentler, gerçeklikleri doğrultusunda imge olarak sanattaki yerlerini almışlardır. Bu imgeler, ilk insanların kendilerini hayvanlardan ayırarak insana ait bir dünya oluşturmalarıyla başlar. Uzun bir dönüşüm süreci sonucunda ortaya çıkan aydınlanma düşüncesiyle sanattaki yerini alır. Bu süreç içerisinde tüm bu oluşumların gerçekleştiği kentler, sanatın imgesi durumuna gelmektedir.Araştırmanın birinci bölümünde; kent mantığını oluşturan nedenlerle birlikte sanatta kentlere ilişkin ilk kültürel oluşumlar, ikinci bölümünde ise sanayi devrimi ve aydınlanma projeleriyle gelişimini hızlandıran kentlerin insanlara sunduğu yeni yaşam biçimleri incelenmiştir.Kentlerdeki bu yeni yaşam biçimi; birçok alanda meydana gelen hızlı gelişmeler, yeni atılımlar, hırs, güç, kariyer ve metalaşma arzuları ile birlikte toplumsal, bireysel anlaşmazlıkların ve gerilimlerin de nedenini oluşturmaktadır. Geleneksel anlayıştan sıyrılarak aydınlanan toplumun sanatçıları modernleşme ile artan yaşam koşullarının arka yüzünde yaşanan bu gerilimlere duyarsız kalmayıp, farklı anlatım yolları benimsemişlerdir.Modern dönem gelişimini hızlı bir biçimde sürdürmüş olsa da içinde bulunduğumuz 21. yüzyıla gelinceye kadar modernizmin eksik kalan yanlarını ve dışında bıraktığı birçok şeyi de içine alan yeni bir döneme geçilmiştir. Postmodernizm adı verilen bu yeni dönem popüler kültür unsurlarına, süslemeciliğe, geleneğe geri döner ve yeniden üretim mantığının olanaklarından da yararlanarak yeni bir tutum benimser.Bu durumda izlenimcilikten pop arta kadarki süreçte kente dair her şey; gündelik yaşam nesneleri, reklam imgeleri yeni bir anlayışla sanata aktarılır. Böylelikle kent estetik bir sanat imgesi durumuna dönüştürülür.Anahtar Kelimeler: Kent, Sanat, İmge, Modernizm, Postmodernizm | |
dc.description.abstract | Cities that are pre-requisite habitats of human being and art shaped by city logic have taken today?s form as a result of transformations through local life after discovery of the significance of soil. This new form of thought has necessitated distinguishing art from workmanship, the artist who has the qualities of free thinking and creativity- from the artisan. Cities have gained their position in art as an image as a result of different events, ideas and formations in line with their realities. These images start by first humans distinguishing themselves from animals and create world which belongs to man. After a long creation period, cities where all these formations have been realized stand as an image of art.In the first part of the research, initial cultural formations related to cities in art through reasons forming the city logic, as for the second part, new life styles presented to human being via industrial revolution and enlightenment projects that accelerate the development of cities have been examined.This new life style in cities constitutes the reasons of social, individual disagreements and tensions through rapid improvements occurring in many fields, new advances, ambition, power, career and passions of commodification as well.The artists of the society enlightened by eluding themselves from tradional mentality have not been indifferent to these tensions experienced on the back side of increasing life standard via Modernisation and have adopted different ways of narration.Although modern period has perpetuated its development rapidly, a new period was left aside that includes lacking parts and anything left outside of modernism until twentieth century.This new period called as postmodernism goes back to the elements of popular culture, ornamentation and tradition and adopts a new manner by benefitting from the possibilities of re-production logic.In this case, anything in the period from Impressionism to pop art, daily life objects and commercial images are transmitted to art in a new way of unterstanding. So, the city has been transformed into an esthetical image of art.Key Words: City, Art, Image, Modernism, Postmodernism | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | 1870?1980 sürecinde resim sanatında kent imgelerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining of images in art in the period of 1870?1980 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Cities | |
dc.subject.ytm | Urban culture | |
dc.subject.ytm | Urban development | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Modernism | |
dc.subject.ytm | Postmodernism | |
dc.identifier.yokid | 363981 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 253908 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Resim Bilim Dalı |