Çağdaş Türk müziği bestecilerinin programlı eserlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Alaner, Ahmet Bülent | |
dc.contributor.author | Çetinkaya, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:47:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:47:10Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27000 | |
dc.description.abstract | Bir müzik eserini icra ederken ya da dinlerken o müziğin bir program çerçevesinde olup olmamasını bilmek, o eserin icrası ya da dinlenilmesi sırasında daha anlaşılır olması açısından önem taşımaktadır.Kendine özgü müzik unsurlarını, çağdaş müziğin yöntem ve olanaklarıyla dünya standartlarına taşıyan, bestecilik özelliklerinin yanı sıra birer eğitimci, çalgı ustası, orkestra şefi ve müzik kurumlarının kurucuları olarak da ülkemize hizmet vermiş olan ?Türk Beşleri?, programlı müziğin ülkemizde de uygulanması adına önemli katkılarda bulunmuşlardır.Bu araştırma amacı ve yöntemi bakımından durum tespiti için tarama modelini esas alan nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır.Çağdaş Türk Müziğinin ?Türk Beşleri? olarak adlandırılan üyelerinin, programlı eserlerinin, çalgılama (orkestrasyon) ve sesleniş bakımından incelenmesiyle, bu eserlerin icracı ve dinleyiciler için daha anlaşılır olması hedeflenmiştir. | |
dc.description.abstract | Being aware of whether the music is within the framework or not while the work is listened or performed matters the better comprehensibility of that work.The Turkish Five as the implementer of unique elements of music to the world standarts with the help of contemporary musical methods and possibilities, and besides their composing characteristics they are trainers, masters of musical instruments, orchestra conductors and founders of music institutions in the country, made significant contributions to the implementation of programmatic music in our country.This research is a descriptive study using qualitative research methods and it is based on the screening model for assessment as the purpose and method.By the studying of the programmatic works of Contemporary Turkish Music members called | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Çağdaş Türk müziği bestecilerinin programlı eserlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The study of programmatic works of contemporary Turkish music composers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Group of Fives | |
dc.subject.ytm | Modern music | |
dc.subject.ytm | Rey, Cemal Reşit | |
dc.subject.ytm | Saygun, Ahmet Adnan | |
dc.subject.ytm | Turkish composers | |
dc.subject.ytm | Composers | |
dc.subject.ytm | Artistic works | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.subject.ytm | Music works | |
dc.subject.ytm | Turkish music | |
dc.identifier.yokid | 393752 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 279227 |