Show simple item record

dc.contributor.advisorKayalar, Murat
dc.contributor.authorAkinci, Zeki
dc.date.accessioned2020-12-10T11:54:30Z
dc.date.available2020-12-10T11:54:30Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/269927
dc.description.abstractBu tezin amacı, konaklama işletmelerinin hedeflerini ve varlığını tehdit eden, işletmeleri ve yöneticilerini sıkıntıya sokan, çok yönlü ve karmaşık bir özelliğe sahip kriz olgusunun ne olduğunu tanımlamaya çalışmaktır. Bu bağlamda, olası bir krizi önleyebilmenin, kriz dönemlerinde ortaya çıkabilecek tehdit ve tehlikelerden en az zararla çıkabilmenin ve bununla birlikte kriz ortamındaki gelişmeleri fırsata çevirebilmenin yöntemlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır.Krizlere karşı yüksek derecede duyarlılık gösteren turizm sektörünün içerisinde yer alan konaklama işletmeleri ürettikleri ve sundukları ürünlerinin karakteristik özellikleri nedeniyle çok yönlü etkilenmeye açıktır. Bu nedenle çalışmada krizler, işletmeler açısından ele alınmış, konaklama işletmelerinde yaşanması muhtemel veya yaşanan krizlerin türleri, neden ve sonuçları, işletmeleri etkileme düzeyleri, yöneticilerin kriz olgusuna karşı yaklaşımları ve çözüm stratejileri ele alınmıştır.Bu çalışma dört bölümden oluşmaktadır. İlk üç bölümde kuramsal bir çerçevede konular incelenmiştir. Birinci bölümde konaklama işletmelerinin özellikleri, yapısı, turizm sektörü içerisindeki yeri ve önemi ele alınmıştır. İkinci bölümde, kriz kavramı ve kriz yönetimi süreçleri irdelenmiştir. Üçüncü bölümde, konaklama işletmeleri açısından krizin ve kriz yönetimi konuları değerlendirilmiştir. Dördüncü bölümde ise, araştırma evrenini Alanya Bölgesi'nde faaliyet gösteren 5 yıldızlı ve birinci sınıf konaklama işletmelerinin oluşturduğu işletmelerde kriz öncesi, anı ve sonrası süreçlerde yapılan faaliyetler ve karşılaşılan sorunların tespit ve çözümüne yönelik bir anket uygulaması yer almaktadır.Bu uygulama çalışması ile krizlerin konaklama işletmeleri üzerine etkisi incelenmiş, konaklama işletmeleri yöneticilerinin krize bakış açıları, kriz yönetimi konusundaki düşünceleri ve kriz öncesinde, anında ve sonrasında uyguladıkları kriz yönetim stratejileri araştırılmıştır. Aynı zamanda bu bölümde elde edilen uygulama çalışmasının sonuçları ve yapılan önerilere yer verilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is the determination of the crisis concept which threats the targets and existence of the lodging enterprises, distresses the managers and has a multiple interests and complex structure. To this end; preventing potential crisis, surviving with a minimum loss from potential threats and dangers during crisis period and in addition, transforming the developments during crisis environment to opportunities have been discussed.The lodging enterprise in tourism industry which has a high sensitivity to crisis is opened to various influences due to their products? characteristics they offer. Therefore, the study discusses the crisis in respect of enterprises and exhibits the types of potential or ongoing crisis in lodging enterprise, reasons and results of tourism, the affection level of enterprises, management approaches to the concept of crisis and solution strategies.The study has four parts. Fist three parts, the subjects are discussed at institutional level. In the first part, the characteristics, the structure and the importance of lodging enterprises have been discussed. In the second part, the concept of crisis and management process of crisis have been explicated. In the third part, the crisis in respect of lodging enterprises and crisis management have been evaluated. In the fourth part, a survey has been applied to the population including 5 star hotels and first class lodging enterprises in Alanya region for examining activities performed before, during and after crisis period and determining the problems and their solutions.With this applied study, the effect of crisis has been examined on lodging enterprises and the perspective of managers to crisis, their thoughts on tourism and, the crisis management strategies applied before, during and after crisis have been explored. At the same time, this part includes the results obtained from the applied study in this part and suggestions have been taken place.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKonaklama işletmelerinde kriz yönetimi: Alanya bölgesindeki konaklama işletmelerinde kriz sürecinde karşılaşılan sorunların tespit ve çözümüne yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeThe crisis management in lodging enterprises: A study for determining the problems and solutions during crisis period in Alanya region
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmCrisis
dc.subject.ytmCrisis management
dc.subject.ytmHotel managers
dc.identifier.yokid383701
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263757
dc.description.pages417
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess