dc.contributor.advisor | Bayraktaroğlu, Ali Muhammet | |
dc.contributor.author | Kara, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:54:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:54:29Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/269925 | |
dc.description.abstract | Bilgisayar oyunlarının günümüzdeki en büyük ticari sektörlerden biri olduğu bilinmektedir. Çocuk ve genç yaşlardan oluşan dünya çapında alıcı kitlesine sahip bu sektör, birçok firmanın da katılımıyla ekonomik alandaki payını giderek büyütmektedir. Artan yapımcı firma sayısı ile ortaya çıkan rekabet ortamı, ekonomiye katkısının yanı sıra teknolojinin de gelişmesine destek olmaktadır. Teknolojiyi temel alan bu rekabet, bilgisayar oyunlarının görsel bakımdan giderek iyileşmesini zorunlu kılmaktadır. Aksiyon oyunları, macera oyunları, dövüş oyunları, bilmece oyunları, rol yapma (RPG) oyunları, fantezi türü rol yapma (FRP) oyunları, simülasyon oyunları, strateji oyunları, spor oyunları ve internet ortamında birden fazla oyuncu ile oynanabilen web tabanlı (browser game) oyunlar gibi pek çok türü bulunan bilgisayar oyunları alıcıya çok fazla çeşitlilik sunabilecek kapasiteye sahiptir. Ancak, piyasadaki yeni çıkan oyunlarda görülen gerçekçi grafikler artık şaşırtıcı olmaktan öte sıradan olarak görülmesiyle birlikte oyuncuların beklentilerini karşılayamamaktadır. Alıcının aramakta olduğu özgünlük, oyun firmalarını oyun dinamiklerinden daha çok özgün hikaye ve tasarımlar yaratmaya itmiştir. Böylece, sanatın birçok disiplininde özgünlüğüne başvurulan fantastik kurgular, bilgisayar oyunu sektöründe de yaygınlaşmıştır. Çalışma kapsamında ele alınan ve diğer oyunlardan farklı olarak çoklu oyuncu desteği olan web tabanlı bilgisayar oyunları, bir hikayeye bağlanmaksızın oyuncuların daha özgür olmalarını sağlamaktadır. Oyunların tasarımında kullanılan illüstrasyonların, gerçekçilikten öte hayal gücüne dayanması, oyuncuların ilgisini çekmeyi ve piyasadaki satışını arttırmayı amaçlamaktadır. Bu oyunların tasarım sürecinde beslenilen kaynakların pek çoğunda yaratıcılık ön plandadır; oyunların yaratım aşamasında fantastik illüstrasyon kurgularından yararlanılmaktadır. Araştırmanın konusunun belirlenmesinde; geçmişten günümüze kadar farklı disiplinlerde fantastik etkinin kullanımının güncelliğini koruması önemli etkenlerden biridir. Tüm bu veriler ışığında web tabanlı oyunlar için fantastik illüstrasyonların kurgulanmasını ve yapım aşamalarının incelendiği bir çalışma gerçekleştirilmesi düşünülmüştür. Web tabanlı oyunlarda kullanılan fantastik illüstrasyonların yapım aşamasında sanal ortamın bir gereksinimi olarak dijital illüstrasyon tekniğine başvurulmuştur. Tasarlanan oyun içi menüler, karakterler, mekanlar, silahlar vb. görseller Eski Roma'yı fantastik bir biçimde ele alan temaya sahiptir. Roma döneminde var olmuş, gladyatörler ve bunların sahipleri olan lanistaları konu alan oyunda döneme ait görselleri referans alan farklı fantastik tasarımlar/illüstrasyonlar yer almaktadır.Anahtar Kelimeler: Fantastik, Dijital İllüstrasyon, Web Tabanlı Oyun, Arayüz Tasarımı. | |
dc.description.abstract | Computer games are known as one of the largest commercial sectors in today?s world. This sector which has a mass of children and young buyers around the world is growing up its share in the economic field with the many companies? participation. With the increasing number of production companies, a competitive environment occurs and that contributes the economy as well as the development of technology. The competitive that based on technology makes the computer games necessary to be better visually. Action games, adventure games, fighting games, puzlle games, role playing (RPG) games, fantasy role playing (FRP) games, simulation games, sport games and browser games which can be played with multiple players on web are the several types of the computer games have the capacity of diversity. However, realistic graphics in games can not fulfill the expectations of the buyers in the market. The originality which is desired by the buyers pushed the companies to create original stories more than game dynamics. Thus, fantasy fictions which are referenced by many art disciplines have started to become widespread in the computer game industry.Browser games which are undertaken in the scope of this study provide more latitude without being tied to a story. The illustration which is used in the design of games based on a imagination more than realism to attract the attention and aims to increase sales in the market. In the design process of the game, creativity is in the foreground and in this process fantastic illustrations are used. Determining the issue of this research, protecting actuality of fantastic influence?s actuality in many different disciplines is one of the important factors.In the light of all this information, this project aims to analyze how fantastic illustrations construct the game and design the game process. When using fantastic illustrations on browser games, its necessary to use digital technique because of the virtual media. There will be in-game menus, characters, environments, weapons etc. and whole the materials will be using in theme of fantastic Ancient Rome. Gladiators and their owners lanistas, who have existed in Roman period is going to be created and illustrated in the game design.Keywords: Fantastic, Digital Illustration, Browser Game, Interface Design. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Fantastik illüstrasyonların dijital illüstrasyon tekniği ile web tabanlı oyunlarda kullanımı: Lanistawars | |
dc.title.alternative | Using of the fantastic illustrations with digital illustration technique on browser games: Lanistawars | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Grafik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Interface design | |
dc.subject.ytm | Illustration | |
dc.subject.ytm | Computer games | |
dc.subject.ytm | Web based applications | |
dc.subject.ytm | Internet | |
dc.subject.ytm | Fantastic | |
dc.subject.ytm | Digital games | |
dc.identifier.yokid | 422163 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 386029 | |
dc.description.pages | 66 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |