Boşanmanın etkisinin lise öğrencilerinde çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Tarsus örneği
dc.contributor.advisor | Can, Yücel | |
dc.contributor.author | Gündüz, Arif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:54:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:54:27Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-11-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/269887 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma temel olarak, boşanmanın etkisinin lise öğrencilerinde toplumsal uyumlarını ve geleceklerini nasıl etkilediği süreçleri, sosyolojik bir perspektif ile kavramayı amaçlamıştır. Anne-babası boşanmış adolesan bireylerin boşanma deneyimlerinden yola çıkarak boşanmanın, bireyin hayatına nasıl etkide bulunduğu, bu etkide nelerin olduğu saptanmaya çalışılmıştır. Nitel araştırma yöntemi esas alınarak yürütülen bu çalışmada, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu çalışmada Temellendirilmiş Teori yaklaşımı ile bütüncül bir analiz ortaya konulmaya çalışılmıştır.Bu çalışma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı içerisinde Mersin ili Tarsus ilçesinde bulunan lise ve dengi okullarda, ebeveynleri boşanmış bireyler ile yüz yüze görüşmeler yapılarak yürütülmüştür. Okul türleri olarak Fen Lisesi, Anadolu Lisesi, Meslek Lisesi ve Endüstri Meslek Lisesi tercih edilmiştir. Bu çalışma, 13 tane anne-babası boşanmış aile çocuklarıyla yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile yürütülmüştür. Çalışmanın yürütülmesinde, çalışma yapılan okulların rehberlik servisi ile eşgüdüm sağlanarak görüşmeler okul ortamında, öğrencilerin kendilerini rahat ifade edebilecekleri mekanlarda yapılmıştır.Bu araştırmada boşanmış aile bireyi olmanın çeşitli olumlu ve olumsuz tarafları olduğu saptanmıştır. Boşanma, birey küçük yaşlarda iken gerçekleşmişse bu duruma alışma zor olmakta, zamanla bireyin boşanmaya uyumu sonucu travma atlatılmaktadır. Anne-babası üniversite eğitimi almış bireylerin boşanma sürecine uyumu ve geleceğe olan bakışı, anne-babası ilkokul bitirmiş öğrencilere nazaran daha ileri seviyede olduğu saptanmıştır. Akademik başarı olarak da ciddi farklar olduğu açığa çıkmıştır. Boşanmış aile bireylerinin velayet durumu incelendiğinde büyük oranda velayetin annede olduğu bulgulanmıştır. Boşanmanın bir diğer etkisi ise velayeti annede olup ve anne yanında kalan bireylerin annesi çalışmıyorsa birey ekonomik sıkıntı çekmektedir.Anahtar Kelimeler: Boşanma, Lise Öğrencisi, Toplumsal Uyum, Gelecek Kaygısı | |
dc.description.abstract | This study mainly aims to understand the effects of divorce on the social harmony and future of individuals in high school students with a sociological perspective. It was tried to determine how divorce could affect the life of individual and the effects of divorce. In this study, based on qualitative research method, semi-structured interview technique was used. In this study, a holistic analysis is tried to be put forward with the underlying theory approach. This study was carried out in face-to-face interviews with divorced individuals in high school and their equivalent schools in Tarsus, Mersin province during the 2018-2019 academic year. This study was carried out by semi-structured interview technique with 13 parents of divorced parents. In the conduct of the study, the meetings were coordinated with the guidance service of the schools in which the study was conducted and the interviews were conducted in the places where students could express themselves comfortably. In this study, it has been determined that there are various positive and negative aspects of being a divorced family member. Divorce is difficult to get used to when the individual is at a young age. The adaptation of the university students to the divorce process and the view of the future has been found to be more advanced than the parents whose parents had completed elementary school. There are also serious differences in academic achievement. When the custody status of the divorced family members were examined, it was found that the custody was mostly in the mother. Another effect of divorce is the mother's custody of the mother and the mother of individuals staying next to the mother does not work economically suffers.Key Words: Divorce, High School Student, Social Cohesion, Future Anxiety | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Boşanmanın etkisinin lise öğrencilerinde çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Tarsus örneği | |
dc.title.alternative | The examination of the effect of divorce on high school student from different variables: Tarsus examples | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-11 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Mersin-Tarsus | |
dc.subject.ytm | Psychosocial effects | |
dc.subject.ytm | Divorce | |
dc.identifier.yokid | 10264474 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 562985 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |