Politik imgeden hareketle Türkiye`deki kitle olaylarının resimsel anlamda çözümlenmesi
dc.contributor.advisor | Güven, H.Nevin | |
dc.contributor.author | Arikan, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:54:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:54:24Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/269862 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, öncelikle imge ve politik imge kavramlarına ilişkin açıklamalara yer verilmiştir. İmge, sanatçının yaratma sürecinin bir parçası olarak düşünülmektedir. İmgeler aynı zamanda sanatçının kendini ifade biçimidir ve dış dünyanın yeniden üretimidir. Politik imgeler ise, sanatçının imge dünyasını biçimlendiren politik izlenimlerin dışavurumudur. Bu anlamda sanatçının imge dünyası belli bir ideoloji ya da sosyo-politik olaylar sonucunda biçimlenir.Bu araştırmada, sanat politika ilişkisine yer verilerek, politika ve sanatın karşılıklı etkileşimleri irdelenmiştir. Sanat ve politika arasındaki ilişki insanlık tarihinin hemen her döneminde varlığını sürdürmüştür. Dönemin sosyo-politik durumuna göre kimi zaman bu etkileşim artmış kimi zaman da azalmıştır. Özellikle toplumların buhran dönemlerinde sanatçılar bu durumu görmezden gelememişler ve yapıtlarında sık sık politik imgelere yer vermişlerdir. Sancılı politik süreçler toplumsal akılda nasıl ciddi bir etki yaratıyorsa sanatın aklında da aynı etkileri bırakmıştır. Bu nedenle geçmişten günümüze pek çok politik imgeler içeren yapıtlar kalmıştır ve bu yapıtlar dönemin politik buhranını sanatın özgün ve estetik anlatımıyla dönemin izlerini silinmez hale getirmişlerdir.Türkiye'nin politik tarihine bakıldığında her dönemde farklı taleplerle bir araya gelen kitleler görülür. Kitlelerin bu talepleri dönemin politik yapısını anlamada önemli ipuçları taşımaktadır. Çalışma kapsamında ele alınan yığınların gelişi güzel bir araya gelen topluluklar olmadıkları, belli bir siyasi amaç için toplanmış bireylerden oluşan yığınları içerir. Araştırmada, kitle (yığın) tanımına, kitleleri meydana getiren unsurlara ve kitlelerin özelliklerine yer verilmiştir. Resimlerimde kitleler politik birer imge olarak kullanılmışlardır. Bu kitleler kimi zaman gerçek kimi zaman tamamen kurgusal nitelikler taşımaktadırlar. | |
dc.description.abstract | In this study, were described on the concepts of image and political image. The image of the artist is considered to be a part of the creative process. The images at the same time the artist's self-reproduction of a form of expression and the outside world. If the political imagery, shaping the world of the artist's image is an expression of political impressions. In this sense, the world of the artist's image as a result of a certain ideology or formed in the socio-political events.In this study, the relationship between art, politics should be placed on the interaction between politics and art are discussed. The relationship between art and politics continued to exist in almost every period of human history. According to the socio-political situation of the period, this interaction sometimes increased and sometimes decreased. Communities in times of crisis, especially the works of artists often ignore this situation and political images were not come placed . How the mind creates a major impact on political processes painful social effects of art left in the same mind. Therefore, with images from past works have been many political and the political Depression of these works of art have bestowed a unique and indelible signature of aesthetic expression.Turkey's political history suggests that we see the masses come together with different demands in each period. The demands of the masses is an important clue for us to understand the political structure. Communities coming together haphazardly dealt with here are not the masses, the masses of individuals collected for a particular political objective implied. In this study, the definition of mass, and mass properties of the elements that make up the masses are given. Images of my paintings were used as a political audiences. These masses sometimes real and sometimes carry a completely fictional qualities. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Politik imgeden hareketle Türkiye`deki kitle olaylarının resimsel anlamda çözümlenmesi | |
dc.title.alternative | Solve the political context i̇mages pictorical with movement events mass i̇n Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.identifier.yokid | 442709 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 449743 | |
dc.description.pages | 56 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |