Show simple item record

dc.contributor.advisorBayraktaroğlu, Ali M.
dc.contributor.authorGüvendi, Ozan
dc.date.accessioned2020-12-10T11:54:23Z
dc.date.available2020-12-10T11:54:23Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/269831
dc.description.abstractGünümüzde yalnızca yazınsal alanın bir okuma yöntemi olarak kalmayan metinlerarasılık kavramı, yazınsal alan dışındaki sanatsal biçimlerde de uygulama alanı bulmaktadır. Farklı metinler arasındaki alışverişler işlemleri için kullanılan ?metinlerarasılık? (intertextualite) kavramı yerine, metin dışındaki sanatsal biçimler arasındaki alıverişleri belirtmek için, Saussure'ün ?dil bir göstergeler dizgesidir? tanımından yola çıkan yazın, metin ve sanat kuramcıları ?göstergelerarasılık? (intersémiotique) kavramının kullanımını önermişlerdir. Özellikle sanat alanları arasındaki (resim, heykel, müzik, sinema, fotoğraf vb.) alışverişlerin postmodern olarak adlandırılan dönem içerisinde artması, metinlerarasılık kavramı ile ilgili yeni kavramları (resimlerarasılık, fotoğraflararasılık, müziklerarasılık vb.) ortaya çıkarmıştır. Ayrıca bu kavramlara eşdeğer olarak yenidenyazmak, yenidenresmetmek, yenidenüretmek ya da her sanatsal biçim için alıntı, gönderme, yansılama (parodi), öykünme (pastiş) gibi alt kavramlar da ortak bir kullanım alanı bulmuştur.Bu çalışma kapsamında yenidenüretim kavramı ve göstergelerarası alışveriş işlemlerinin grafik sanatında, reklam afişlerinin üretim süreçlerinde tasarımcıların sıklıkla başvurdukları bir yöntem olduğunu ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır. Ayrıca Leonardo da Vinci'nin ?Mona Lisa? ve ?Son Akşam Yemeği? adlı yapıtlarının reklam afişlerinde yenidenüretimi göstergelerarası alışveriş işlemleri ile incelenerek yapıtların anlamsal, biçimsel verileri değerlendirilmeye çalışılmıştır.Anahtar kelimeler: Postmodernizm, Göstergelerarasılık, Leonardo Da Vinci, Mona Lisa, Son AkĢam Yemeği, Yenidenüretim.
dc.description.abstractToday, the concept of intertextuality is not the only reading method in the literary field, but also finds application area as artistic forms except the literary. Instead of the intertextuality concept which is used for exchanges between different texts, it is used to indicate the exchanges between the artistic forms except texts. Saussure?s ?language is a string of indicators? definition which gives an inspiration to literature and art theorists are suggested the concept of ?interpicturality? (intersémiotique). Especially increase of exchange between the fields of art (painting, sculpture, music, cinema, photography etc.) during the postmodern period has revealed the new concepts as interpicturality, interphotography and intermusic. In addition to these concepts, rewriting, repainting and reproduction are found common application area for the artistic forms such as parody, pastiche, quotation and reference.In the scope of this study, it is aimed to reveal that reproduction concept and intersemiotique method are applied by the production processes of graphic arts, advertising poster.Keywords: Postmodernism, Intersemiotic, Leonardo Da Vinci, Mona Lisa,Last Supper, Reproduction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleLeonardo da Vinci`nin Mona Lisa ve Son Akşam Yemeği adlı yapıtlarının reklam afişlerinde yeniden üretimi
dc.title.alternativeReproduction in advertising posters of leonardo da vinci's artworks Mona Lisa and The Last Supper
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmRemanufacturing
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmAdvertising
dc.subject.ytmParody
dc.subject.ytmQuotation
dc.subject.ytmPosters
dc.subject.ytmAdvertisement graphic
dc.subject.ytmDa Vinci, Leonardo
dc.subject.ytmIntersemiotics
dc.identifier.yokid436367
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372081
dc.description.pages69
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess