Show simple item record

dc.contributor.advisorKılınç, Fatih
dc.contributor.authorYilmaz, Emrah
dc.date.accessioned2020-12-10T11:54:05Z
dc.date.available2020-12-10T11:54:05Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/269579
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 8-12 yaş çocuklarda düzenli yüzme antrenmanlarının fiziksel, fizyolojik ve bazı biyomotorik özelliklere etkisinin araştırılmasıdır.Araştırmaya Süleyman Demirel Üniversitesi 29 Ekim Yüzme Havuzu'nda düzenli yüzme kurslarına tabi tutulan 30 çocuk (erkek=14, bayan=16) velileri tarafından doldurulan `Veli Bilgilendirme Formu` ile katıldı. Araştırmadaki kızların yaşlarının ortalaması 9,50±1,41 yıl, erkeklerin 10,71±1,48 yıl, kızların boyları ortalaması ön test 1,34±0,12 m, son test 1,35±0,12 m, erkeklerin ön test 1,49±0,16 m, son test 1,49±0,16 m, kızların vücut ağırlıkları ortalaması ön test 33,85±8,85 kg, son test 34,43±8,77 kg, erkeklerin ön test 40,42±8,65 kg, son test 40,78±8,38 kg olarak tespit edildi. Araştırmaya katılan çocuklar 12 hafta boyunca yüzme eğitimi antrenmanlarına tabi tutuldu. Antrenmanlar 12 hafta, haftada 3 gün, günde en az 90 dakika olarak uygulandı. Çocuklara ilk antrenman günü öncesi ve son antrenman günü öncesi kalp atım sayısı, antropometrik ölçümler (uzunluk, çap, çevre ve deri altı yağ), VKİ, sağ-sol el kavrama kuvveti, bacak ve sırt kuvveti, dikey sıçrama, esneklik testleri uygulandı. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde SPSS 18.0 programında `Paired t testi` kullanıldı.Yüzme antrenmanları öncesi ve sonrası test değerlerinin karşılaştırılması sonucunda kızların vücut ağırlığı, çevre (kol kontraksiyon, önkol kontraksiyon, göğüs inspirasyon, kalça), genişlik (göğüs), dinlenik kalp atım sayısı, sağ el kavrama ve bacak kuvveti, mekik ve şınav, dikey sıçrama ve esneklik değerlerinde önemli derecede farka rastlanırken (p<0,05); diğer ölçümlerde farka rastlanmadı (p>0,05). Erkeklerin dinlenik kalp atım sayısı, bacak kuvveti, şınav, dikey sıçrama, esneklik değerlerinde önemli derecede farka rastlanırken (p<0,05); diğer ölçümlerde farka rastlanmadı (p>0,05). Sonuç olarak, 12 haftalık yüzme antrenmanlarının 8-12 yaş çocukların bazı fiziksel, fizyolojik ve biyomotorik özellikleri üzerine etkili olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Yüzme, Antrenman, Antropometri, Biyomotorik
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the swimming trainings' effects applied 8-12 age children on physical, physiologic and some biomotoric features.Thirty children (male=14, female=16) that were applied to regular swimming courses, joined to the study with the `Parents Information Form` filled by each parent. These were defined from female's mean of ages was 9,50±1,41 year, male's mean of ages was 10,71±1,48 year, female's mean of length was in pre-test 1,34±0,12 m, in post-test 1,35±0,12 m, male's mean of length was in pre-test 1,49±0,16 m, in post-test 1,49±0,16 m, and female's mean of weight in pre-test 33,85±8,85 kg, in post-test 34,43±8,77 kg, male's mean of weight in pre-test 40,42±8,65 kg, post-test 40,78±8,38 kg children had been subjected to swimming beginner trainings for 12 weeks. Trainings were applied as 12 weeks, 3 days a week, at least 90 minutes a day. Heart rate, anthropometric measurements (length, diameter, circumference and body fat value), BMI, right-left hand grip strength, leg and back strength, vertical jump, flexibility tests were applied to the children before first training and last training day. In analysing the handled datas, `Paired t Test` was used at SPSS 18.0 programme.The result of swimming trainings' pre and post test values, differences found significiantly in weight, circumference (shoulder, arm, arm contraction, forearm contraction, chest inspiration, hip), diameter (chest, chest depth), body fat value (pectoral), rested heart rate, leg and back strength, sit-up and push-up, vertical jump and flexibility measurements (p<0,05). But in the result of other measurements no differences found (p>0,05).As a conclusion, it was defined that 12-week swimming trainings effect the 8-12 age children's physical, physiologic and some biomotoric features. Key Words: Swimming, Training, Anthropometric, Biomotoric.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.title8-12 yaş çocuklara uygulanan yüzme antrenmanlarının fiziksel, fizyolojik ve bazı biyomotorik özelliklerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigating the swimming trainings' effects applied 8-12 age children on physical, physiologic and some biomotoric features
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSpor Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSportsmen
dc.subject.ytmSwimming
dc.subject.ytmTraining
dc.subject.ytmPhysiology
dc.subject.ytmBiomotoric properties
dc.subject.ytmMotor skills
dc.subject.ytmMotor skills tests
dc.identifier.yokid10063232
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid377025
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess