Show simple item record

dc.contributor.advisorOcak, İjlal
dc.contributor.authorCesur, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-02T09:46:48Z
dc.date.available2020-12-02T09:46:48Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26948
dc.description.abstractBu çalışma, ilköğretim 4. ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programını bilimsel süreç becerileri açısından öğretmen düşüncelerini tespit etmeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini, Afyonkarahisar ili, ilçeleri ve çevre köylerinde rastgele seçilen 132 ilköğretim 4.ve 5. sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesi sürecinde yüzde, aritmetik ortalama, t- testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi, .05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre öğretmenlerin İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Bilimsel süreç becerilerine ilişkin düşünceleri cinsiyet, hizmet yılı, okutulan sınıf bakımından anlamlı farklılık göstermemiştir.
dc.description.abstractThis study aims to collect and analyze teachers? opinions about elementary school 4th and 5th grades? Science and Technology Course Program, in terms of scientific process skills.The study group comprise 132 teachers of 4th and 5th grades randomly selected in the city of Afyonkarahisar and the towns and villages in the province by the same name. In analyzing the data collected, percentages, arithmetic mean, t-test and ANOVA variance analysis methods have been used.In statistical analysis, the significance test theshold has been set at .05 level.The data analysis shows that the views expressed by the teachers on the Elementary school 4th and 5th grades Science and Tecnology Course program from the perspective of science process skills, do not vary significantly according to gender, number of years served and the grade being taught.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 4. ve 5. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programının bilimsel süreç becerileri açısından öğretmen düşüncelerine göre değerlendirilmesi: Afyonkarahisar ili örneği
dc.title.alternativeEvaluation of elemantary school 4th and 5th grades ' science and technology course program from the perspective of scientific process skills based on views expressed by teachers: Afyonkarahisar sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmScientific process
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.identifier.yokid411015
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296300


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess