Güzel sanatlar liselerinde grafik dersinin işlenişinde infografik`in, öğretme yöntemine katkısı
dc.contributor.advisor | Keş, Yusuf | |
dc.contributor.author | Borucu, Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:53:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:53:34Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/269214 | |
dc.description.abstract | Türkiye ve dünyada tasarlanan çeşitli infografik çalışmalar incelenmiştir. İnfografik uygulamalarının genelde gazetecilik sektöründe kullanıldığı tespit edilmiştir.Dünya'da ve Türkiye'de kullanımı her geçen gün artan infografiklerin önemi, kullanım alanları, kullanım yöntemleri araştırılmıştır. İnfografik, bilgi ve grafiğin beraber sunulmasıdır. Burada önemli olan nokta, bilginin metinden çok görsellerle pekiştirilerek sunulması ve daha iyi anlaşılır kılınmasıdır.Yaşadığımız bilim ve teknoloji çağında, hızlı değişim ve gelişmeler sebebi ile toplumların yapısı da hızla değişmektedir. Buna bağlı olarak eğitimin amaçlarında ve yöntemlerinde de farklılıklar kaçınılmaz olmaktadır. Amaç, yöntem ve sistemlerindeki bu gelişme isteği, insanları sürekli bir arayış içine sokmaktadır. Daha etkin öğrenme kuramları üzerinde yapılan çalışmalar, güdülemeyi, bilgi vermeyi, öğrenme etkinliklerine katılımı, araştırmacılığı ve yaratıcılığı öngörmektedir. Araştırmada, genel tarama modellerinden ilgili literatürün incelenmesi ile nitel yöntemlerden döküman incelemesi tekniğinden yararlanılmıştır.Eğitim, değişen dünya şartları ile beraber sürekli gelişim içerisindedir. Bu nedenle sürekli geliştirilen eğitim programlarında, yeni öğretme teknikleri oluşturulması önemlidir. Dersin etkili öğrenimi için materyallerin ve yöntemlerin seçimi ile beraber, öğrencilerin ilgi, tutum ve ihtiyaçlarının belirlenmesi de büyük önem taşır. Eğitim Biliminin içinde bulunan sanat eğitimi de bu değişime ayak uydurmak zorundadır.Birinci bölümde eğitim ve sanat disiplinleri analiz edilmiştir. Farklı eğitim bilimcilerinin eğitim tanımlamalarına yer verilmiştir. Eğitimin hayatımızdaki gerekliliği ve günümüzde kullanım alanları araştırılmıştır. Bunun yanı sıra sanat ve sanat eğitiminin geçmişten günümüze toplum yaşamındaki yeri, önemi ve gerekliliği anlatılmıştır. Birinci bölümde aynı zamanda eğitim ve öğretimde materyal geliştirme üzerinde durulmuştur. Teknolojik gelişim eğitim materyallerinde farklı yöntemlerin ortaya çıkmasına sebep olmuştur.İkinci bölümde Grafik tasarım ve Türkiye'de grafik eğitimi incelenmiştir. Grafiğin geçmişten günümüze kadar tarihsel gelişimi irdelenmiştir. Grafik tasarım çağımızın teknolojik gelişmelerinden çok etkilenmiştir ve etkilenmeye devam etmektedir. Türkiye'deki grafik eğitiminin de bu gelişimden etkilenmesi incelenmiştir. Araştırmamıza kaynak olan Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinin kurulma amacına yer verilmiştir.Üçüncü bölümde grafik tasarımında infografik konusu ele alınmıştır. İnfografik tanımı ve tarihsel gelişimi incelenmiştir. İnfografik'in anlatım yöntemleri ve teknikleri üzerinde durulmuştur. İki farklı infografiğin tasarım teknikleri ve yöntemleri karşılaştırılmıştır.Dördüncü bölümde bir infografik tasarımı uygulaması hazırlanmıştır. Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinin müfredatında yer alan grafik dersinde, logo ve logotype tasarımı konusu ile araştırmanın sınırlılığı oluşturulmuştur. Bu sınırlılık dahilinde uygulama projesi tasarlanmıştır. Bu konunun işlenişi hakkında infografik yaklaşımla, eğitim ve öğretime farklı bir bakış açısı ile katkı sağlanmaya çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | Various infographic studies which are designed in Turkey and in the World are examined. It is detected that Infographic applications generally are used in the journalism sector.The importance, usage areas and usage methods of infographics whose usage rate increases in Turkey and in the World day by day are searched. Infographic means that information and graphic are presented together. The important point is that information is presented by being reinforced with visuals and it is become more comprehensible.In science and technology age we live in, Society structure changes rapidly because of rapid changes and developments. Therefore, differences in education's purposes and techniques become unavoidable. Development request in its' purposes, techniques and systems is embarked on a continuous quest. Studies which are done on the more active theory of learning predict motivation, edification, participation in learning activities, the work of a researcher and creativity. The techniques which are to be examined related literature from general scanning models and to be examined document from qualitative methods are used.Education is in continuous development with fluctuant world conditions. As a result, it is important to be constituted new teaching techniques in continuous reformed educational program. Apart from selection of materials and methods, students' attentions, attitudes and needs have an significant role for lesson learning effectively. Art education in education science has to keep pace.In the first part, education and art disciplines are analyzed. Education descriptions of different pedagogues have coverage. Necessity of education in our life and its usage areas nowadays is searched. In addition to this, place, importance and necessity of art and art education from past to present in society is explained. At the same time, in the first part, material development is emphasized in teaching and learning. Technological development leads to showing up different methods in educational materials. In the second part, graphic design and graphic education in Turkey are examined. Historical development of graphic from past to present is studied. Graphic design is prepossessed by technological developments in our age and it continues to impress. It is investigated that graphic education in Turkey is impressed by this change. Setup purpose of Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi which is source of our study has coverage. In the third part, subject of infographic in graphic design comes up. Description of infographic and its history development is investigated. Infographic's expression methods and techniques is emphasized. Design techniques and methods of two different infographics compare. In the fourth part, an infographic design application is prepared. In the graphic lesson which is in curriculum of Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri, restriction of the study is formed with subject of logo and logotype design. About teaching topic with infographic approach, it is tried to contribute to education and training with a different point of view. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Güzel sanatlar liselerinde grafik dersinin işlenişinde infografik`in, öğretme yöntemine katkısı | |
dc.title.alternative | Contribution of infographics for teaching technique in fine arts high school during the graphic lesson | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Grafik Tasarımı Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Infographic | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | Fine arts high schools | |
dc.subject.ytm | Fine arts | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Graphic education | |
dc.subject.ytm | Graphic design lesson | |
dc.identifier.yokid | 10086723 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 417956 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |