Show simple item record

dc.contributor.advisorKaymaz, Ali Rıza
dc.contributor.authorKaynar, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-02T09:46:54Z
dc.date.available2020-12-02T09:46:54Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26920
dc.description.abstractSosyal raporlama kavramı, işletmelerin gerçekleştirdikleri faaliyetlerinin sonuçlarını, sadece ekonomik etkiler yönünden değil, aynı zamanda sosyal etkilerini de hesaba katarak toplumun çeşitli kesimlerine açıklamak zorunluluğundan doğmuştur. Bu çalışmanın amacı sosyal raporlama ve işletme sosyal sorumluluğu kavramını irdelemek, özellikle halka açık işletmeler açısından sosyal raporlama olgusunun hisse senedi değerleme, işletme performansı ve kârlılığı üzerindeki olumlu veya olumsuz etkilerini ortaya koymaktır.Bu çalışmada 2004-2009 yıllarını kapsayan süreçte İMKB 100 endeksinde 4 çeyrekte de işlem gören işletmelerin verileri Gretlw32 programı ile panel veri analizi yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, kurumsal sosyal sorumlulukla işletmelerin mali performansı arasında pozitif ve istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe concept of social reporting has emerged because of the necessity of explaining the results of business activities to different parts of society by taking into account not only economic effects but also social effects of these results. The aim of this study is to examine the concepts of social reporting and corporate social responsibility and to present the positive and negative effects of social reporting on share evaluation, business performance and profitability especially in terms of publicly traded firms.In this study, the data of the companies which are trading at ISE 100 index in four quarter in the period of 2004 and 2009 are analyzed with Gretlw32 program by using the method of panel data analysis. According to the result of the analysis, it is founded that there is a positive and statistically significant relationship between corporate social responsibility and financial performance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKurumsal sosyal sorumluluk anlayışına dayalı sosyal raporlamanın işletme performansı üzerine etkisi: Türkiye uygulaması
dc.title.alternativeThe effect of social reporting based on corporate social responsibility on the firm performance: A study on ise listed companies in Turkey
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReports
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPanel data models
dc.subject.ytmResponsibility
dc.subject.ytmSocial responsibility
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.subject.ytmSocial affect
dc.subject.ytmProfitability
dc.subject.ytmReporting
dc.identifier.yokid406570
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296321


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess