İstanbul anıtsal yapı gravürlerinin seramik yüzeye uygulanması
dc.contributor.advisor | Ölmez, Filiz Nurhan | |
dc.contributor.author | Kirka, Sema | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:53:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:53:28Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/269133 | |
dc.description.abstract | Fransızca gravüre teriminden dilimize giren gravür, en basit anlatım şekliyle, kazıma resim sanatı demektir. Ağaç ve metal gibi çeşitli materyal üzerine kazınarak ya da taş üzerine yağlı kalem ile işlenip, baskı yapılarak elde edilen resim ya da yazıya gravür adı verilmektedir. Bu teknik kitaplardan önce resimlerde kullanılmıştır. Resim sanatı ortaya çıkmadan gelişen ve eski yaşantıları belgeleyen gravür, duyguları geçmiş yaşam ve mekânları günümüze taşıyacak eserler bırakmıştır. Bu çalışmada İstanbul anıtsal yapı gravürlerinin seramik yüzeye uygulanması amaçlanmıştır. Bu amaçla gravür sanatının yapılışında kullanılan hammaddeler, teknikler ve kullanım alanları çeşitli kaynaklardan yararlanarak tanıtılmış, anlatılmıştır. Uygulama aşamasında İstanbul anıtsal yapı gravürlerini örneklendirmek için İstanbul'daki tarihi yapılar belirlenmiştir. Seçilen yapının gravürü klasik yapım tekniklerinin dışına çıkılarak fırça tekniği ile farklı numaralardaki fırçaları kullanarak yapılmıştır. Seçilen gravür, bisküvi karolar kullanılarak ışık-gölge etkisini oluşturacak şekilde siyah tahrir çini boyası ile seramik yüzeye aktarılmıştır. Son olarak çalışmalar daldırma tekniği ile sırlanıp fırına verilerek oluşabilecek tehditlerin önüne geçilmiştir. | |
dc.description.abstract | The term engraving originally derived from the French word gravüre, simply means the art of scraping. The paintings or the writings, which are created by scraping into the materials like wood and metal or by engraving onto stone with oil pen, are named engraving. This technique was used in paintings before books. Flourishing before painting, engraving leaves works of art that conveys emotions, old lives and sites to present day. The aim of this thesis is applying the monumental building engravings in İstanbul onto the ceramic surface. With this purpose, the raw materials, the techniques and the areas of usage, which are needed while engraving, are introduced and illustrated. At the apply stage, the historical buildings in İstanbul have been detected to sample the monumental building engravings in İstanbul. Unlike traditional scraping techniques, the engraving of the selected building has been made with the brush technique using different size brushes. The engraving has been transferred with black tahrir tile ink onto the ceramic surface by using cookie tiles to give light - shadow effect. Finally, in order to avoid any thread, the artworks have been glazed with dipping technique and baked in the kiln. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | İstanbul anıtsal yapı gravürlerinin seramik yüzeye uygulanması | |
dc.title.alternative | Applying the monumental building engravings in Istanbul onto the ceramic surface | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Geleneksel Türk El Sanatları Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Monumental buildings | |
dc.subject.ytm | Gravure | |
dc.subject.ytm | Turkish gravure art | |
dc.subject.ytm | Gravure art | |
dc.subject.ytm | Istanbul | |
dc.subject.ytm | Ceramics | |
dc.identifier.yokid | 10116455 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 448128 | |
dc.description.pages | 67 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |