Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüş, İzzet
dc.contributor.authorKöksal, Yüksel
dc.date.accessioned2020-12-02T09:46:27Z
dc.date.available2020-12-02T09:46:27Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26905
dc.description.abstractTutundurma kanallarının artması işletmeler açısından rekabeti daha geniş alanlara yaymaktadır. İşletmecilikte geleneksel yaklaşımlarla devam ederek, yükselen trendleri yakalayamama ve o alanda geri kalma rekabet koşulları açısından önemli bir kayıptır. Günümüzün yeni trendlerinden olan sosyal medyanın, pazarlamadaki rolü ve önemi işletmeler için bir merak konusudur. Bu çalışmada sosyal medyanın marka bağlılığı üzerindeki etkileri araştırılmıştır.Araştırma; ülkemizin saygın markalarından olan Türk Hava Yolları Facebook takipçileri üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın örneklem kümesi; ülkemizden ve dünyanın her yerinden THY Facebook beğenenlerinden oluşmaktadır. İnternet üzerinde Google dokümanı olarak hazırlanan anket çalışmasının linki THY Facebook sayfasından yayınlanmış ve dünya genelinde ilgililerin katılımıyla veriler toplanmıştır. Araştırmanın örneklemi, seçilen firma yönüyle de anket katılımcıları yönüyle de `olasılık dışı örneklem' yöntemi türlerinden `uygun örnekleme (convenience sampling)'dir. Araştırmanın analizinde; frekans analizi, ki-kare analizi, tek yön varyans analizi (ANOVA), faktör analizi ve yapısal eşitlik modellemesi (YEM) yöntemlerinden yararlanılarak, sosyal medyanın marka bağlılığına etkileri ölçülmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractIncreasing of promotion channel alternatives spread the competition to wider area in the market. In management continuing with traditional methods, missing raised approaches in marketing is a big lost for competition. The roule of social media that is inside new trends of marketing, is a wonder issue for today?s marketing approaches. In this study we tried to understand impacts of social media to brand loyalty. The research applied on Turkish Airlines Facebook Likers. Sampling cluster for the study comprises the Turkish Airlines worldwide Facebook Likers and especially from Turkey. The questionnaire is prepaired as a Google document and related link published from Turkish Airlines Facebook page. Worldwide participants could reach to document with just one click on the internet and the data collected.Sampling of the research is convenience sampling that is a nonrandom sampling method. Suitability of the quantitative data collected is analyzed to see impact of social media to brand loyalty through Chi-Square test, One Way ANOVA test, Factor Analyses and Structural Equaten Modelling methods.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBir tutundurma aracı olarak sosyal medyanın marka bağlılığına etkileri
dc.title.alternativeAs a means of promotion impacts of social media to brand loyalty
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmBrand loyalty
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmTurkish Airlines
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmFacebook
dc.identifier.yokid427189
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid308906


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess