Paul Klee` nin resimlerinde J.S. Bach Füg formunun yeniden üretimi
dc.contributor.advisor | Celasin, Cenk | |
dc.contributor.author | Önal, Mebrure Ayça | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:53:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:53:21Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/269052 | |
dc.description.abstract | Resim ve müzik ilişkisini konu alan birçok çalışmada, bu iki disiplin arasındagerçekleşen bir alışveriş durumundan söz edilse de, gerçekleştirilen alışverişintüründen ve içeriğinden bahsedilmemektedir. Bu nedenle çalışma, müziksel biryapının resimsel bir dille anlatılmasıyla iki disiplin arasındaki göstergelerarasıalışverişin incelenmesi yönünde önem taşımaktadır. Çalışmanın konusunu, PaulKlee'nin resimlerinde Bach füg formunun yenidenüretilmesiyle oluşturulan yapıtlarıoluşturmaktadır ve çalışmanın amacı ise, Paul Klee'nin resimlerinde Bach müziğifüg yapısının yenidenüretimine ilişkin göstergelerarası yöntemler ile biçimselçözümlemeleri yapılarak iki sanat biçimi arasında oluşan etkileşimi kuramsaltemellere oturtarak tanımlayabilmektir. Bu amaçla disiplinlerarası bir bakış açısınakoşut olarak yazınsal alanda kuramsal tanımı yapılmış ve verileri diğer alanlaraaktarılan metinlerarasılık yöntemlerinin verileri, resim ve müzik disiplinleri arasındagöstergelerarası bir bakışla irdelenmektedir. Klee'nin yapıtlarında Bach füg sanatınınbiçimsel olarak yenidenüretiminin etkinliği, `metinlerarasılık` kapsamında`göstergelerarasılık` ve `yenidenüretim` yöntemi ile incelenmiştir. Çalışmada yerlive yabancı literatürler taranıp, müziğin kendi içerisinde ve diğer sanatlarla olandisiplinlerarası alışverişi incelenerek, betimsel bir çalışma uygulanmaktadır. Bubağlamda çalışmanın birinci bölümünde, müzik sanatının verilerinin kendiiçerisindeki ve diğer disiplinler içerisindeki yenidenüretimi örneklerleaçıklanmaktadır. İkinci bölümünde müziksel verilerin resim sanatındayenidenüretimine ilişkin bir inceleme yapılmıştır. Üçüncü bölümde ise Bach fügyapısının Paul Klee'nin resimlerinde yenidenüretimi incelenmiştir. Sonuç olarakçalışmada, Bach'ın yapıtlarında yatay ses çizgilerinin dikey bir armoniyleçoksesliliğe taşınması, birbirine karşıt motiflerin eşzamanlı yürüyüşü, tekrar vekanonsal yapının kullanımıyla tüm bu olgunun yapıtlarının kurgusunu oluşturması;Klee'nin alışveriş yöntemlerinden biri olan yenidenüretim yöntemiyle Bach Fügyapısını resimlerinde biçemsel bir öge olarak kullandığı ortaya konmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Resim, Müzik, Füg, Metinlerarasılık, Göstergelerarasılık,Yenidenüretim | |
dc.description.abstract | In most of the studies that cover the relationship between painting and music,though an exchange between the two is mentioned, the type and content of thisexchange is not dealt with. Therefore, the importance of this present study lies in thefact that it investigates the intersemiotic exchange between the two disciplines bydescribing a musical structure in pictorial terms. The topic of the study involves theworks that re-produce Bach fugue structure in Paul Klee's paintings and the aim ofthe study is to be able to explain the interaction between the two art types based on atheoretical framework by analysing formally the intersemiotic methods as to the reproductionof Bach music fugue in paul Klee's paintings. With this aim, intertextualmethodology data that have been defined theoretically in terms of a interdisciplinarypoint of view and the data of which have been transferred to other disciplines havebeen scrutinized between the disciplines of music and painting employing aintersemiotic viewpoint. The efficiency of formal re-production of Bach fugue art inKlee's works is studied using the methods of `intersemiotic` and `re-production`within `intertextuality`. In this study, a descriptive design has been adopted byreviewing both the national and international literature and investigating theinterdisciplinary exchange of music both in itself and with other forms of art. In thisrespect, the first part of the study explains and exemplifies the re-produced musicalsata within itself and other disciplines. The second part investigates reproduction ofthe musical data related to the art of painting. Accordingly, the third part deals withthe reproduction of Bach fugue structure in Paul Klee's paintings. In conclusion, thestudy attempts to demonstrate that horizontal voice lines in Bach's works movetowards polyphony with a vertical harmony, contasting motifs tend to movesimultaneously and the use of repeated and canonical structures form the abovementionedcomposition. It has also been concluded that Klee made use of Bach'sfugue structures as a formal component in his paintings by employing the method ofre-production as an exchange method.Key Words: Painting, Music, Fugue, Intertextuality, Intersemiotic, Reproduction | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Paul Klee` nin resimlerinde J.S. Bach Füg formunun yeniden üretimi | |
dc.title.alternative | Reproduction of J. S. Bach's Fugue structure in Paul Klee's paintings | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Fugue | |
dc.subject.ytm | Intertextuality | |
dc.subject.ytm | Intersemiotics | |
dc.subject.ytm | Remanufacturing | |
dc.identifier.yokid | 10123103 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 448127 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |