Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkara, Belkıs
dc.contributor.authorKula Ölmez, Sibel
dc.date.accessioned2020-12-02T09:46:23Z
dc.date.available2020-12-02T09:46:23Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26896
dc.description.abstractÖrgütlerin kurumsal çevresindeki aktörler örgütlere neyi nasıl yapmalarının gerektiği konusunda çeşitli bilgiler üretmektedir. Yönetim bilgisi olarak ortaya çıkan bu kavramları işletme okulları, akademisyenler, gurular, danışmanlık firmaları, kitle iletişim araçları ve uluslararası işletmeler gibi aktörler üretmekte, yaymakta ve tüketmektedir. Bu nedenle tıpkı kıyafet modaları gibi yönetim bilgileri de gelip geçici çabuk tüketilen, çabuk benimsenip, çabuk terk edilen uygulamalar haline gelmektedir. Çok az uygulama kurumsallaşarak örgütlerin yapı ve süreçlerine yerleşmektedir.Bu çalışmada, yönetim bilgisinin üreticisinden tüketicisine geçmesini ve yayılarak genişlemelerini sağlayan kitle iletişim araçlarından, iş ve yönetim alanında satış trendi en yüksek olan ve aracı konumunda bulunan Capital Dergisinin yayılımdaki rolü incelenmektedir.
dc.description.abstractThe actors around the institutional organizations are producing some information to organizations to say what to do and how to do. The actors like business schools, academicians, gurus, consulting firms, media and international businesses are produce, diffuse and consume these concepts resulting as management knowledge. Therefore, just like dress fashions, management knowledge become passing, quickly consumed, quickly adopted and quickly abandoned practices. A few practices may institutionalize and settle to the structures and processes of organizations.This study examines the role of Capital magazine, which is one of the media provides management knowledge widespread diffusion from the producer to the consumer and has the highest sales trend and positioned as a mediator in business and management area.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye`de yönetim modalarının yayılımında yazılı basının rolü: Capital dergisi örneği
dc.title.alternativeThe role of printed press on diffusion of management fashions in Turkey: Capital magazine example
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWritten press
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmManagement theory
dc.subject.ytmManagement models
dc.subject.ytmManagement techniques
dc.subject.ytmFashion
dc.subject.ytmInstitutionalization
dc.subject.ytmContent analysis
dc.subject.ytmMass media
dc.subject.ytmMagazines
dc.subject.ytmCapital magazine
dc.subject.ytmTurkey
dc.identifier.yokid440119
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid314205


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess