Sosyal bilgiler öğretiminde müze kullanımına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi: Afyonkarahisar müzeleri
dc.contributor.advisor | Gazel, Ahmet Ali | |
dc.contributor.author | Kisa, Yavuz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:46:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:46:20Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26889 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretiminde müze kullanımına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerini, öğretmenlerin müze gezisi düzenlemekte yaşadığı sıkıntılar ve öğrencilerin müze gezilerine katılmama nedenlerine ilişkin görüşlerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Çalışmanın örneklemini Afyonkarahisar merkez ilköğretim okullarında eğitim gören farklı sosyal ve ekonomik özelliklere sahip müze gezilerine katılan 577 ilköğretim ikinci kademe 6. ,7. ve 8.sınıf öğrencisi, farklı sosyal ve ekonomik özelliklere sahip müze gezilerine katılmayan 423 ilköğretim ikinci kademe 6., 7. ve 8.sınıf öğrencisi ile Afyonkarahisar merkez ilköğretim okullarında görev yapan 65 Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmuştur. Veriler, sosyal bilgiler öğretiminde müze kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri bilgi toplama formu I, sosyal bilgiler öğretiminde müze kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri bilgi toplama formu II, öğretmenlerin müze gezisi düzenlemekte yaşadığı sıkıntılara ilişkin görüşleri bilgi toplama formu III ve öğrencilerin müze gezilerine katılmama nedenlerine ilişkin görüşleri bilgi toplama formu IV kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistik, bağımsız örneklemler için t-testi ve tek yönlü varyans analizi (One-Way Anova) kullanılmıştır. Veri analizi sonucunda ulaşılan sonuçlar şöyledir: öğretmen ve öğrenci görüşleri arasında bazı maddelerde tutarlılık olduğu gözlenmiştir. Kız öğrencilerinin müze gezilerinden beklentilerinin daha fazla olduğu ve 8.sınıf öğrencilerinin müze etkinliklerine daha az katıldıkları görülmüştür. Yılda üç kez ve daha fazla müzeye giden öğrencilerin çoğunun okul gezileriyle ya da öğretmenleriyle müzeleri ziyaret ettikleri ve müze rehberiyle yapılan gezilerin daha verimli geçtiğine ulaşılmıştır. 11 yıl ve daha fazla kıdem yılına sahip öğretmenlerin müze gezilerine daha fazla önem verdikleri ve öğretmenlerin müze gezilerinde yaşadıkları en büyük problemin sınıfların kalabalık olmasından kaynaklandığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Müze, Öğretmen, Öğrenci | |
dc.description.abstract | The purpose of this study, the teaching of social studies teachers' and students' perspectives on the use of a museum, a museum trip to the teachers and students, the museum organizes trips to participate in hardships in terms of various variables to examine their views on the causes. The study sampling consists of 577 secondary school students on 6th, 7th and 8th grades who have been studying at central secondary schools of Afyonkarahisar, have different social and economical characteristics, and have attended museum trips and 423 secondary 6th, 7th and 8th grades who also have different social and economical characteristics, and have not attended museum trips, and 65 social sciences teachers who teach at secondary schools in Afyonkarahisar. The data is the teaching of social studies teachers' views on the use of museum information collection form I, the teaching of social studies students' opinions regarding the use of museum information collection form II, the teachers visit the museum experienced difficulties in organizing their ideas about the museum field trips of students to participate in gathering information about the reasons of form III and IV views were collected using data collection form. Descriptive statistical analysis of available data, independent samples t-test and one-way analysis of variance (One-Way Anova) was used. The results of data analysis are as follows: consistency of some items was observed between teacher and student views. Visits to a museum where students' expectations of girls and 8th grade students to further participate in museum activities were less. Three times a year, and more trips to the museum to the majority of students or teachers in the school they visited museums passes through guided visits to museums and reached more efficiently. By seniority of teachers with 11 years or more trips to the museum to be more important trips to museums and their teachers has been concluded to be due to the great problem of crowded classes.Key Words: Social Studies, Museum, Teachers, Students | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzecilik | tr_TR |
dc.subject | Museology | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretiminde müze kullanımına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi: Afyonkarahisar müzeleri | |
dc.title.alternative | Social studies teacher and student evaluation of teaching museum of use of opinions: Museums Afyonkarahisar | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Museums | |
dc.subject.ytm | Museum education | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Afyonkarahisar | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.identifier.yokid | 438267 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 314221 |