Show simple item record

dc.contributor.advisorGazel, Ahmet Ali
dc.contributor.authorYildirim, Ramazan
dc.date.accessioned2020-12-02T09:46:12Z
dc.date.available2020-12-02T09:46:12Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26868
dc.description.abstractBu araştırma, İlköğretim II. Kademe Sosyal Bilgiler derslerinde gezi-gözlem yönteminin uygulanma durumunun incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın verileri 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılında, Kütahya merkez ve ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapan 143 kadrolu Sosyal Bilgiler öğretmeninden toplanmıştır. Veriler betimsel tarama modeli kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada uzman görüşleri alındıktan sonra araştırıcı tarafından geliştirilen ölçme aracı kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılarak analizler yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, dağılımın belirlenmesi amacıyla frekans ve yüzdelik değerleri; değişkenler arasındaki farkın anlamlılığını belirlemek amacıyla ilişkisiz örneklemler için t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda Sosyal Bilgiler derslerinde gezi-gözlem yöntemine yeterince yer verilmediği tespit edilmiştir. Yer veren öğretmenlerin çoğunluğu yöntemi bahar aylarında kullanmaktadır. Öğretmenler gözlem gezilerini daha çok üniteden/konudan bağımsız olarak öğrencilerin derse olan motivasyonlarını artırmak için kullanmakta ve gezi sonrası sınıfta daha çok sözlü anlatım etkinliğini kullanmaktadırlar. Öğretmenlerin gözlem gezilerini kullanımda karşılaştıkları en büyük zorluk ise öğrencilerin gezilerdeki disiplinsiz davranışlarıdır.Anahtar Kelimeler: Gezi-Gözlem Yöntemi, Sosyal Bilgiler, Öğretim Yöntemleri
dc.description.abstractThis research is carried out by the purpose of study of application for excursion observation method in primary school 2nd grade social studies lesson. Data for this research is compiled from 143 permanent Social Studies teachers working throughout 2011?2012 Education Year in the primary schools in the districts and the center of Kütahya. Data is compiled by using descriptive search model. In the research, after taking expert opinions, a measuring tool developed by the researcher is used. Data obtained from the research were transferred to computer and analyses were made. In the analysis of the data obtained, frequency and percentage values have been used to determine the distribution. Also a single factor variance analysis and t-test for unrelated samplings has been used to determine the significance of difference between the variables.As a result of the research, it has been realized that insufficient importance is given to excursion observation method in Social Studies lessons. Most of the teachers using this method apply it in spring months. Teachers usually use observation trips independently of unit/topic to increase the students? motivation and they generally use verbal expression in the class after tours. The biggest difficulty teachers encounter while using tour-observation method is the students? undisciplined behavior.Key Words: Excursion-Observation Method, Social Studies, Teaching Methodsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim II. kademe sosyal bilgiler derslerinde gezi-gözlem yönteminin uygulanma durumunun incelenmesi
dc.title.alternativeStudy of application for excursion observation method in primary school 2nd grade social studies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTrip-observation method
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid446423
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319874


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess