Show simple item record

dc.contributor.advisorKeş, Yusuf
dc.contributor.authorKuş, İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-10T11:52:51Z
dc.date.available2020-12-10T11:52:51Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-11-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/268681
dc.description.abstractİnsanlık tarihi kadar geçmişe dayanan yazı, duygunun düşüncenin ve bilginin aktarım aracı olarak kullanılmıştır. Birçok evrelerden geçen yazı, süreç içinde estetik bir forma da dönüşmüştür. Bu coğrafyada bin yıllık geçmişe sahip olan Türkler, Göktürk alfabesinden sonra Arap alfabesini kullanmış ve estetik değerler katarak gelişimine katkı sağlamıştır. Cumhuriyet döneminde Latin Alfabesine geçilmesi ile birlikte dönemin sanat ve tasarımcıları hem geçmişin kültürel mirasını koruyarak hat sanatında nadide eserler üretmiş, hem de kullandıkları Latin Alfabesi ile kültürel mirasa bağlı kalarak yeni formlarda eserler üretmişlerdir.Bu araştırmada öncelikle hat sanatının ve genel olarak yazının geçmişi hakkında bilgi verilmiştir. Tezin konusu gereği ağırlıklı olarak Ma'kıli ve kufi yazının geçmişi araştırılmış, bununla birlikte Ma'kıli ve Kufinin modern yazıya etkileri tespit edilmeye çalışılmıştır. Uygulama projesinde ise temelinde Ma'kili ve Kufi yazı karakterlerinden yola çıkılarak Latin Ma'kıli ve Latin Kufi tasarım çalışmaları yapılmıştır. Tasarım sürecinde okunurluk, estetik form üretme gibi kaygılar ele alınmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractCalligraphy, which dates back to the early stages of human history, has been used as the tool to transport the feelings, thoughts and knowledge. Passing different stages, Calligraphy has gained an aesthetical form. Turks, having a thousand year history in this land, after Gokturk alphabet, started to use Arabic alphabet, and contributed to development of aesthetical values. The artists and designers, after taking up Latin alphabet in modern Turkey, namely the Turkish Republic, they both continued to preserve the historical inheritance and kept producing precious pieces in Islamic Calligraphy Arts and put forward new artistic pieces in Latin Alphabet by being inspired from their past. In this thesis, firstly some short information is given both on Islamic Calligraphy Arts and the development of calligraphy in general. After that, we tried to investigate the background and history of Makili and Kufic Calligraphy style alongside their effects on modern calligraphy. In the application part of the thesis, we started from Makili and Kufic Calligraphy style and Latin Makili and Kufic design application are conducted. During the study, the anxiety of the readability, aesthetical form producing are tried to deal with.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEl Sanatlarıtr_TR
dc.subjectCraftsen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleHat sanatındaki makili ve kufi yazının Latin yazı ve tasarımlarındaki yansımaları
dc.title.alternativeThe reflections of makili and kufic style in Islamic caligraphy art on Latin writing and design
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-05
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Anasanat Dalı
dc.subject.ytmCalligraphy
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmLatin characters
dc.identifier.yokid10209105
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid601643
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess