Show simple item record

dc.contributor.advisorKeş, Yusuf
dc.contributor.authorAydoğan, Sila
dc.date.accessioned2020-12-10T11:52:48Z
dc.date.available2020-12-10T11:52:48Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-12-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/268636
dc.description.abstractÜretim ve tüketimin giderek artması ile birlikte oluşan rekabet ortamı işletmelerde reklam ihtiyacını doğurmuştur. Reklam sektöründe oluşan rekabet, firmalara hizmet veren reklam ajanslarını hedef kitleye uygun reklam oluşturma telaşına sokmuştur. Bu sebeple birçok farklı mecra ve yeni yöntemler kullanılarak reklamlar hazırlanmaktadır. Her geçen gün daha da gelişen teknoloji yenilikler reklam uygulamalarında yeniden yapılanmayı gerektirmiştir. Reklam, geçmişten günümüze güncel bir yapıya bürünmüştür. Reklam; içerdiği satış, bilgilendirme, ikna etme, güncelliği yakalama, medya takibi, yeni tasarım alternatifleri gibi ürün ve hizmetin satışını daha kolay ve hızlı bir şekilde ortaya koyacağı alanlara yönelmiştir. Bu durum tüketimi arttırarak reklamı da yeni bir noktaya getirmiştir. Reklam, bilgiye ulaşma ve değerlendirmenin yanı sıra, tüketici üzerinde etki bırakıp gündem oluşturacak kampanyalar üreterek işletme ve hedef kitle arasındaki iletişim faaliyetlerini duyuran bir gerekliliktir. Reklam kampanyası oluşturmak için; reklamın amaçları ve mesajı, kampanya ve medya stratejisi, bütçeleme ve reklamın etkisi hakkında veriler sağlayan kampanya öncesi araştırmaların yapılmasını gerektirmektedir. Bu araştırmalar doğrultusunda; reklam stratejisi, karar alma ve planlama süreçleri ile markaların reklam desteği sürmektedir. Marka hedeflerinin yerine getirilmesi için tüm ayrıntılar planlanıp, bir dizi tanıtım etkinliği bir araya getirilerek reklam kampanyası oluşturulmaktadır. Kampanya oluşturulurken, güncelliğin ve zamanın dinamiğinin yakalanması reklam üzerinde etkiye sahiptir. Post modern çağı yaşadığımız süreçteki reklam kampanyaları ve görsel anlatım dilleri çağa uygun özellikler göstermektedir. Reklam kampanyası tasarım süreci belli unsurlara bağlı kalsa da kendi içerisindeki farklı dinamiklerden yararlanarak güncel düşünme ve tasarlama yapısını içerisinde barındırmaktadır. Bu araştırmada; reklam, reklam kampanyaları ve hedef kitleye ulaşırken içinde bulunduğu zamanın dinamiğini yakalayacak güncellik etkisi, reklam ve görsel iletişim tasarımı yönünden incelenecektir.
dc.description.abstractThe competition environment that composes with increasing production and consumption has caused advertising needs in the enterprises. The competition that composes in the advertising industry has forced the advertising agencies that serve the firm to foster the creation of ads that fit the target audience. For this reason, advertisements are prepared by using many different media and new methods. The technology and knowledge growth that are improved day by day have required restructuring in advertising applications. The advertising has become a current structure from past to present. Advertising that includes such as sales, information, persuasion, update capture, media follow-up, new design alternatives has moved to areas where it will be easier and faster to sell products and services. This situation has been increased the consumption and has brought the advertisement to a new point.Advertising is a necessity that not only reaches and evaluates information, but also communicates between the business and the target group by generating campaigns that will leave an impact on the consumer and form an agenda. To create an advertising campaign; it is necessarry to conduct pre-campaign research that provides datas such as campaign objectives and messages, campaign and media strategy, budgeting and advertising campaigns. In line with these investigations; Advertising support for brands is ongoing by advertising strategy, decision-making and planning processes. It is created the advertising campaign to carry out brand targets by all details are planned and a series of promotional events are gathered together.While creating a campaign, the capture of your update and timeliness have an effect on the ad. Today's advertising World has a postmodern age in terms of cultural and artistic. In this context, advertising campaigns and visual language express the characteristics of the era. Although the advertising campaign depends on certain elements of the design process, it features current thinking and designing by utilizing the different dynamics within it. In this study; advertising, advertising campaigns, and topicality that will capture the dynamic of when it reaches the target audience will be examined in terms of advertising and design.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGüncel haberlerin reklam kampanyalarına yansıması
dc.title.alternativeReflection in advertising campaigns of the current news
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-23
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Anasanat Dalı
dc.subject.ytmPopular culture
dc.subject.ytmActuality
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmAdvertising campaigns
dc.identifier.yokid10209147
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid518699
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess