Show simple item record

dc.contributor.advisorGürdal, Osman
dc.contributor.authorTunç, Taner
dc.date.accessioned2020-12-10T11:52:45Z
dc.date.available2020-12-10T11:52:45Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/268616
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, yapısal eşitlik modellemesi (YEM) yöntemi ile Ordu Üniversitesi Tıp ve Diş Hekimliği Fakültesinde öğrenim gören sağlık bilimleri öğrencilerinin problem çözme düzeylerini etkilediği düşünülen bazı psikometrik özelliklerin (benlik saygısı, durumluk kaygı ve sürekli kaygı gibi) ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bunun için, 150 diş hekimliği, 142 tıp fakültesi öğrencisi toplam 292 öğrenciye demografik değişkenler ile kişilik özelliklerini ölçen Rosenberg Benlik Saygısı Envanteri, Durumluk ve Sürekli Kaygı Ölçeği, Problem Çözme Envanterinden oluşan bir soru formu ölçüm aracı olarak uygulanmış; yapısal eşitlik modellemesi ile kişilik özelliklerinin problem çözme becerisi üzerindeki etkisi incelenmiştir.Sonuç olarak benlik saygısı arttıkça problem çözme becerisi artarken, sürekli ve durumluk kaygı ile problem çözme arasında ise ters yönde bir ilişki saptanmıştır. Anne baba ilgisi ve Problem çözme becerisi üzerinde Bu manada problem çözme becerilerinin geliştirilmesinde çalışmaya ait sonuçlar eğitim öğretim sürecinde yeni stratejilerin geliştirmesine kapı aralayacaktır.
dc.description.abstractIn this study, we focused on revealing some psychometric properties (such as self-esteem, state anxiety and trait anxiety), which influence the problem solving skills of health sciences students who were in the School of Medicine and Dentistry at Ordu University using Structural Equation Modeling (SEM) method. A questionnaire consisting of Rosenberg Self-Esteem Inventory, State and Trait Anxiety Inventory, Problem Solving Inventory was prepared to measure the demographic variables and personality traits of a total of 292 students, 150 were from medical and the other 142 students were from the dental school. We implemented SEM statistics as a measurement tool to investigate the effects of personality characteristics of these students on resolving some issues that they tackle and come out with some feasible solutions. Consequently, as the self-esteem increases, the problem-solving skills increases proportionally and there was an inverse relationship between state anxiety and problem solving skills.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBiyoistatistiktr_TR
dc.subjectBiostatisticsen_US
dc.titleYapısal eşitlik modelleri ile tıp ve diş hekimliği öğrencilerinin problem çözme becerisi düzeylerini etkileyen faktörlerin incelenmesi: Ordu Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeExamining the factors affecting problem solving skills of medical and dental students using structural equation models: An example of case study of Ordu University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-27
dc.contributor.departmentBiyoistatistik ve Tıbbı Bilişim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStructural Equation Model
dc.subject.ytmStudents-dental
dc.subject.ytmStudents-medical
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmState anxiety
dc.subject.ytmAnxiety
dc.identifier.yokid10251379
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid556321
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess