Show simple item record

dc.contributor.advisorOcak, İjlal
dc.contributor.authorUlu, Hacer
dc.date.accessioned2020-12-02T09:46:07Z
dc.date.available2020-12-02T09:46:07Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26856
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim 4.-5. sınıf öğrencilerinin kendi çizimlerinden fen dersi öğretimine yönelik algılarıyla bazı değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemi ise, Afyonkarahisar ilinde bulunan okullardaki 704 dördüncü ve beşinci sınıf öğrencisidir. Araştırmada veriler Fen Bilgisi Öğretmeni Resimleme Formu (DASTT-C)'nun ve Çoklu Zeka Alanları Gözlem Formu'nun 704 öğrenci tarafından yanıtlanmasıyla elde edilmiştir. Veri toplama araçlarının uygulanması sonunda elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon analizi, mann whitney u-testi ve kruskal-wallis testi kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin istatistiksel çözümlemelerinde SPSS 16,0 Programından yararlanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi .05 olarak kabul edilmiştir. Öğrencilerin fen öğretimi algılarının sınıf düzeyi, cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey, baba ve annelerinin eğitim düzeyine göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Ayrıca öğrencilerin fen dersi öğretimine yönelik algılarıyla çoklu zeka türleri arasında yüksek bir ilişki bulunmuştur.
dc.description.abstractThe present study aims to determine the relationship between fourth and fifth grade elementary school students? perceptions of science teaching and some variables drawing upon their self-drawings. The study group comprise 704 fourth and fifth grade students receiving education at schools selected within the province of Afyonkarahisar. The data of the research were obtained through the responses of 704 students to `Draw-A-Science-Teacher-Test Checklist? and `Areas of Multiple Intelligence Observation Form?. In accordance with the purposes of the study, the data obtained through the applied scales were analyzed using frequency, percentage, mean, standard deviation, correlation analysis, mann whitney u-test and kruskal-wallis test. SPSS 16.0 software was used for the statistical analysis of the data. The level of significance in the study was agreed to be .05. The data analysis shows that students? perceptions of science teaching differ in terms of gender, grade level, socio-economic level, fathers? educational level, mothers? educational level and furthermore, a high correlation was found between students? perceptions of science teaching and their conceptions of multiple intelligence types.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinin fen öğretimine yönelik algılarına bazı değişkenlerin etkisi
dc.title.alternativeThe elementary school students' perceptions towards teaching science the effect of some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmDrawing
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmSocio-economic level
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmIdeal teacher
dc.subject.ytmEducation level
dc.subject.ytmMultiple intelligence
dc.subject.ytmScience teaching
dc.identifier.yokid435750
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid314227


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess