Show simple item record

dc.contributor.advisorErgün, Mustafa
dc.contributor.authorŞenol, Fatma Betül
dc.date.accessioned2020-12-02T09:46:06Z
dc.date.available2020-12-02T09:46:06Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26853
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmen adayları ile okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlik inançlarını karşılaştırmaktır.Bu araştırma için 2011 ? 2012 öğretim yılı bahar döneminde Afyonkarahisar il merkezinde görev yapmakta olan 181 okul öncesi öğretmeni ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan 164 okul öncesi öğretmen adayı seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak ?Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çok Boyutlu Öz Yeterlik Ölçeği? kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterlik inançlarının okul öncesi öğretmen adaylarının öz yeterlik inançlarından daha yüksek olduğu saptanmıştır.Anahtar Sözcükler: Okul Öncesi Öğretmeni, Okul Öncesi Öğretmen Adayı, Öğretmen Öz Yeterlik İnancı
dc.description.abstractThe purpose of this study is to compare teacher self efficacy belief between preservice preschool teachers and preschool teachers.For this study, 181 preschool teachers working in Afyonkarahisar center and 164 preservice preschool teachers studying in Afyon Kocatepe University, Education Faculty in the 2nd semester of 2011 ? 2012 academic year, is selected. In this study, ?Preschool Teachers? Multi Dimensional Self Efficacy Scale? is used as data collection tool.According to result; preschool teachers? self efficacy beliefs are significantly higher than preservice preschool teachers? self efficacy beliefs.Key Words: Preschool Teacher, Preservice Preschool Teacher, Teacher Self Efficacy Belief.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmen adayları ile okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlik inançlarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe comparision of teacher self efficacy beliefs between preservice preschool teachers and preschool teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.identifier.yokid435578
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid314225


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess