Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkmen, Uğur
dc.contributor.authorBaykal, Çağlar
dc.date.accessioned2020-12-02T09:46:04Z
dc.date.available2020-12-02T09:46:04Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26849
dc.description.abstractAraştırmanın problemi; Lisansüstü programlarda keman ve viyola eğitimi veren öğretim elemanlarının Çalgı Pedagojisi ders içeriğine ilişkin görüşleri nelerdir?Araştırmanın amacı, lisansüstü programlarda keman ve viyola eğitimi veren öğretim elemanlarının Çalgı Pedagojisi ders içeriğine ilişkin görüşlerini belirleyerek genel bir sonuç elde etmektir.Araştırmanın evrenini, Türkiye' deki müzik kurumlarının lisansüstü programlarında keman ve viyola eğitimi veren öğretim elemanları oluşturmaktadır. Örneklemi ise, ulaşılabilen keman ve viyola öğretim elemanları oluşturmaktadır.Araştırmadaki nitel veriler kaynak tarama yöntemiyle, nicel veriler de anket tekniğiyle toplanmıştır. Anket sonucunda ulaşılan verilerin çözümlenmesinde belirleyici istatistik olan aritmetik ortalama değerlerinden yararlanılmış, ki kare ve korelasyon analizi kullanılmıştır.Araştırma bulguları sonucunda keman ve viyola öğretim elemanlarının görüş benzerlikleri ve farklılıkları yer almaktadır. Araştırmanın problemlerine yönelik öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Çalgı Pedagojisi, Keman ve Viyola Eğitimi.
dc.description.abstractThe study investigates the views of the viola and violin instructors at graduate schools related to the Curriculum of Instrumental Pedagogy.The aim of the study is to determine the opinions of the viola and violin the instructors at graduate schools related to the Curriculum of Instrumental Pedagogy and obtain a general result.The universal of the study is the viola and violin instructors at graduate schools in Turkey. The samples are the viola and violin instructors who can be reached.The qualitative data in the study was collected by resource scanning method, and the quantitative data is collected through the survey. In the analysis of the results obtained through the survey, the arithmetic mean values were statistically used; q-square and correlation analysis were also utilized.According to the results, viola and violin instructors? views show some similarities and differences. The suggestions for the research problem have been presented.The Key Words: Education, Instrumental Pedagogy, Violin and Viola Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleLisansüstü programlarda keman ve viyola eğitimi veren öğretim elemanlarının çalgı pedagojisi ders içeriğine ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeThe views of the graduate school viola and violin instructors related to instrument pedagogy curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmViolin
dc.subject.ytmViola
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusic lesson
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid431831
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid314231


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess