Show simple item record

dc.contributor.advisorEkiz, Mehmet
dc.contributor.authorYildirim, Asya
dc.date.accessioned2020-12-10T11:52:32Z
dc.date.available2020-12-10T11:52:32Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/268450
dc.description.abstractTez çalışmamızın birinci bölümünde, antik Çin tarihine ve düşünsel yapısına genel birgiriş yapılmıştır. Konfüçyüs'ün yönetim felsefesini oluşturan temelleri anlamak adına,Konfüçyüs öncesi antik Çin tarihi incelenmiştir. Efsanevi Krallar ve Üç Hanedanlık (Xia,Shang ve Zhou) tarihine ve yönetim sistemine değinilmiştir. Birinci bölümde Zhou HanedanlığıSavaşan Devletler Dönemi'nin oluşturduğu siyasi boşluk ve kaos ortamına çözüm arayan `yüzdüşünce okulu`na yer verilmiştir. Savaşan Devletler Dönemi'ne son verip Çin'de İmparatorlukdönemini başlatan Qin Hanedanlığı döneminde ise birçok düşünce okulu yasaklanmıştır. İkincibölümde Konfüçyüs'ün hayatına ve öğretilerine yer verilmiştir. Konfüçyanist devlet yönetimanlayışına değinilerek Konfüçyüs'ün ve Konfüçyüsçü düşüncenin tarihsel süreç içerisinde Çinhalkı açısından değişen yeri ve önemi anlatılmaya çalışılmıştır. Ayrıca Konfüçyüs klasiklerdenoluşan devlet sınavları ve yönetimdeki Konfüçyüsçü bürokratik yapılanma incelenmiştir. Song,Ming ve Qing Hanedanlıkları Neo Konfüçyüsçülüğü incelenmiştir. Çin Halk Cumhuriyetiönderlerinden Mao dönemi ve Kültür Devrimi anlatılarak Konfüçyüs karşıtlığı incelenmiştir.Bu dönemin sona ermesi ile Konfüçyüs tarihteki hak ettiği yere tekrar getirilmiş ve Çinkültürünün önemli bir temsilcisi olarak kabul görmüştür. Konfüçyüs'ün yeniden keşfi sürecindeÇin dili ve kültürünü tanıtan kurumlara Konfüçyüs'ün adı verilmiştir. Tez çalışmamızın üçüncübölümünde ise Konfüçyüs Enstitüleri'nin genel merkezi olan Uluslararası Çin Dili Konseyi(HANBAN)'nın resmi internet sayfasında yer alan yıllık rapor verilerine ve yapılandırılmışgörüşme tekniği ile Türkiye'deki anlaşmalı Konfüçyüs Enstitüleri yetkili çalışanlarıyla öncedenbelirlenmiş 10 soru ile sınırlandırılmış görüşmeler neticesinde elde edilen verilere değinilmiştir.Anahtar Kelimeler: Antik Çin, Yüz Düşünce Okulu, Konfüçyüs, Konfüçyanizm,Neo-Konfüçyanizm, Kültür Devrimi, Konfüçyüs Enstitüsü
dc.description.abstractIn the first part of our thesis, a general introduction to ancient Chinese history andintellectual structure has been made. In order to understand the basics that constitute Confucius'governance approach, the history of ancient China before Confucius was examined. The historyof the legendary Emperors and the Three Dynasties (Xia, Shang, and Zhou) and the governancesystem were mentioned. In the first part, `The Hundred Schools of Thought ` that looks for asolution to the political space and chaos created by the Zhou Dynasty Warring States Period isincluded. Many schools of thought were banned during the Qin Dynasty, which ended theWarring States Period and started the Empire Period in China. In the second part, the life andteachings of Confucius are included. Confucian state management approach to the reference,in terms of changing the location in the historical process of the Chinese people Confucius andConfucian thought and tried to explain the significance. In addition, the state exams consistingof Confucian classics and the Confucian bureaucratic structure in administration wereexamined. Song, Ming and Qing Dynasties Neo Confucianism were examined. The one ofleaders of the People's Republic of China Mao and China's Cultural Revolution period wereexamined by explaining the Anti-Confucianism. With the end of this period, Confucius wasbrought back to the place it deserved in history and was accepted as an important representativeof Chinese culture. In the process of rediscovering Confucius, the institutions promotingChinese language and culture were named Confucius. The thesis of our third section ConfuciusInstitutes headquarters of the Office of Chinese Language Council International (HANBAN)'sofficial web page located with the annual report data and structured interviews negotiatedConfucius Institute in Turkey, the Turkish director with limited talks with the predetermined10 questions As a result of the data obtained is mentioned.Key Words: Ancient China, Hundred Schools of Thought, Confucius, Confucianism,Neo-Confucianism, Cultural Revolution, Confucius Instituteen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleÇin yönetimi ve Konfüçyüs
dc.title.alternativeThe governance of China and Confucius
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-04
dc.contributor.departmentAvrasya Araştırmaları Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10214488
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid644896
dc.description.pages182
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess