Show simple item record

dc.contributor.advisorYapıcı, Şenay
dc.contributor.authorAslan Taşçi, Dilek
dc.date.accessioned2020-12-02T09:46:02Z
dc.date.available2020-12-02T09:46:02Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26843
dc.description.abstractBu araştırmada, Dershaneye giden 8. sınıf öğrencilerinin; içsel ve dışsal güdülenme düzeylerini belirlemek, içsel ve dışsal güdülenmelerinin ve akademik başarılarının bazı değişkenler açısından anlamlı farklılık gösterip göstermediğini sınamak ve içsel ve dışsal güdülenme düzeyleri ile akademik başarılarını karşılaştırmak amaçlanmaktadır.Araştırma, betimsel araştırma türünün tarama modelinde yapılmıştır. Örneklem 2011- 2012 eğitim- öğretim yılı içerisinde İstanbul ilindeki dört dershaneye devam eden 308 İlköğretim 8.sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın sonunda; içsel güdülenme ile dışsal güdülenme düzeyleri arasında .05 düzeyinde anlamlı farklılık ve içsel güdülenmenin dışsala göre daha yüksek olduğu bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: İçsel Güdülenme, Dışsal güdülenme, Akademik Başarı Güdülenme İlişkisi
dc.description.abstractThe purpose of this study is to define students? internal and external motivation level, to test whether the difference between their internal and external motivation and academic success in terms of some variables and to compare their internal and external motivation and the academic successThe research is a descriptive one and survey method was used. The sample of this study is 308 students who are the eighth grade primary school students educated in 2011-2012 education year in four course İstanbul. According to the result of this study, there is a significant difference at 0,05 between the level internal and external motivation and the sample of eigth grade primary school students were found.Key Words: Internal Motivation, External Motivation, Academic Success, The Relations of Motivation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDershaneye giden 8. sınıf öğrencilerinin içsel ve dışsal güdülenmeleri ile akademik başarılarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe comparison of the course 8th grade students? internal and external motivation and their academic achivements
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmPrivate courses
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid458528
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid325318


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess